Projekt CBR600RR 2009 Bandagshoj

Äntligen julledigt, mer tid i garaget och en massa paket som bara väntar på att monteras på hojen :banana

Kopplingshandtag som matchar bromspumpen är ju ett måste... Den är ju faktiskt ledad så visst tillför den viss funktion vid en marksyning.

Bromsvätskebehållare a la Brembo har jag ju nämnt tidigare och nu ligger den på monteringsvagnen och bara väntar...

Ingen bild, men en främre bromsslang från Goodridge har också anlänt. Fick bli en 3-delad historia eftersom den klassiska dragningen med 2 slangar från bromspumpen till bromsok var ett rent h-e att få till. Lär inte vara några som helst problem om man har kraschkåpor och rejsigare clip-on men eftersom positionen på "utgången" på bromshandtagen skiljer sig från orginalpumpen blir det problem när man som jag har orginal på kåpor och clip-on. (Det kommer bilder som förklarar...)


Hello!!

Hoppas säsongen varit givande och rolig och att du fått ordning på maskin, Hade en liten fundering på bromsvätskebehållaren, Fungerade det inte med orginal bromsvätskebehållare eller var det ren prylhysteri som gjorde att du investerade i en Brembo behållare?

Fjärrmanövereringen till bromspumpen vad gör den för nytta? Är det för att kunna ändra utväxling på pumpen under färd?

Ursäkta mina noob frågor men ska montera en liknande anordning på min kommande cykeln och vill veta i förtid om det eventuellt är något att tänka på :)
 
Kommer du möjligtvis ihåg vart du beställde dessa? Vill verkligen även jag ha 2 par blir vansinnig varje gång bakhjulet ska på igen:smasha:gnissla

Lyfter gammalt inlägg :-)
Jag har en kontakt i UK som jag låtit köpa av senaste två åren (tröttnade på att göra egna). Från UK kostar det 28£ för en bak och framfälg och då är dom i svart anodiserade.

//Nitrous
 
Lyfter gammalt inlägg :-)
Jag har en kontakt i UK som jag låtit köpa av senaste två åren (tröttnade på att göra egna). Från UK kostar det 28£ för en bak och framfälg och då är dom i svart anodiserade.

//Nitrous


Fick tag i fasta distanser till slut men dom var lite för "klumpiga" Byggde för mycket så det var svårt att få plats med allt så har bara en fast distans på höger sidan och den vanliga på vänster sida.

Vet att du körde CBR600 en sväng var det bättre med dessa som du pratar om nu?
 
Fick tag i fasta distanser till slut men dom var lite för "klumpiga" Byggde för mycket så det var svårt att få plats med allt så har bara en fast distans på höger sidan och den vanliga på vänster sida.

Vet att du körde CBR600 en sväng var det bättre med dessa som du pratar om nu?

På min CBR jag hade så gjorde jag distanserna själv, men ja gjorde dom onödigt komplicerade bestående av två delar och en låsring som användes.
Dom jag köpte till senaste hojarna ser ut ungefär som original men med en "midja" som man går in i packboxen och sen sitter distansen väldigt bra.
Jag beställde hem distanser till ett antal R1or, CBR och Gixxer hojar förra året och dom har passat kanon för alla.

//Nitrous
 
... najjning av bromspadsen så att de ligger på plats när man skall byta hjul. Gratis och racemässigt!
Sitter o kollar i tråden eftersom jag har en liknande hoj.
Fasta distanser och en skruv som håller bakre oket på plats har jag och det funkar fint. Men jag är inte riktigt med på hur du menar att man ska najja padsen.
Kan man få en beskrivning?
 
Hello!!

Hoppas säsongen varit givande och rolig och att du fått ordning på maskin, Hade en liten fundering på bromsvätskebehållaren, Fungerade det inte med orginal bromsvätskebehållare eller var det ren prylhysteri som gjorde att du investerade i en Brembo behållare?

Fjärrmanövereringen till bromspumpen vad gör den för nytta? Är det för att kunna ändra utväxling på pumpen under färd?

Ursäkta mina noob frågor men ska montera en liknande anordning på min kommande cykeln och vill veta i förtid om det eventuellt är något att tänka på :)

Tjena! Jo tack det har varit fullt ös hela säsongen :yoparty

Angående din fråga så finns det helt enkelt inget fäste för "armen" som håller bromsvätskebehållaren. Jag testade att klippa till och bocka en egen men insåg snart att en massproducerad ser något bättre ut. Så svaret är att du kan använda behållaren men du måste fixa en ny infästning.

Fjärrjusteringen är för att ändra bromshandtagets läge under körning och helt ärligt så har jag inte använt den möjligheten en enda gång. Så nej, den har ingen med utväxlingen att göra.
 
Efter 1,5 säsong med detta projekt är det nu dags för lite förändring... Mina två hojar, gathojen och banhojen, ska slås ihop till en enda hoj så detta projekt ska omvandlas en aning.

Kommer inom kort sälja av en del av prylar som suttit på detta projekt... kan lägga upp en lista här om någon är intresserad. Blir mest "rejsprylar" som inte används på gata.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top