Projekt Blata kopia

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
hej :)

jag tänkte göra en tråd här om mitt "projekt". Från början var det tänkt att jag bara skulla lacka fälgarna m.m men de spårade ur lite grann. :rolleyes:
Det började med att några skruvar lossnade som håller fast toppen i ramen, så jag tänkte att jag plockar ner lite och skuvar fast dom. Men när jag ändå hade komit så långt så gick jag lös på ramen och lackade ramen, så jag tog fäljarna och lackade dom i samma veva.
Och sen så tänkte jag att jag inte behöver göra nått mer med den,faaaast det ryckte ganska så mycket i "villgöranåttmer-tarmen". Så nu har jag hållt på och fixat lite kolfiber m.m.
Fast min ekonomi ligger så lågt som den kan göra så försöker jag lite iaf:)
Det komemr fixas hela tiden med den så länge pengar m.m finns, så kanske inte uppdaterar allt så ofta :huvet

saker som har gjorts än så länge;
Lackat ram
Lackat fälgar
Kolfiberhugger (gjort själv med hål och nät)
kolfiber kåpa fram
håller på med en boostbottle

Saker som kommer troligtvis göras;
framskärm i kolfiber
byta handtag
tona kåpglaset
lacka om den
fälgstripes
lacka styrkrona m.m

Det är mycket som jag inte är säker på vad jag kommer göra med den så skriver dom sakerna jag nästna är helt säkert på vad jag ska göra :tummenupp

Ps. nån som kan förklara för mig hur jag lägger upp bilder som är små som man kan klicka på istället för att lägga ut många stora bilder? :3freak

Last edited:
Ett ämne helt i min smak

nu kräver vi att du lägger ut lite fina bilder vartefter projektet fortskrider

själv har jag planer på att göra alla kåpor i kolfiber , vore nog lite snyggt :tummenupp

peter_anders skrev:
Ett ämne helt i min smak

nu kräver vi att du lägger ut lite fina bilder vartefter projektet fortskrider

själv har jag planer på att göra alla kåpor i kolfiber , vore nog lite snyggt :tummenupp

Du, den idéen har gått genom min skalle ett par gånger med.. men det är ju de där med ekonomin som inte ligger allt för bra till :huvet

Det här ska bli intressant att följa. Nu vill vi se en update så fort som möjligt :)

nu sitter den data uträknade boostbottlen på iaf :)
jag vet inte om det går värre än förut eftersom jag inte har åkt på et ttag.. men känns som de iaf :tummenupp lite snabbare gasrespons o så :)

Andra dagen jag hade den och såg att skruvarna som håller i cylindern i ramen hade lossnat.

andra_dagen.jpg

Ett par dar senare i "gareget" hemma hos morsan min :hihi

lite_nerplockad.jpg

Ihopmontering på Arbetsbänken. morsan blev lagom paff när hon kom hem efter jobbet :kulspruta

ihopmontering1.jpg

Ett par dagar senare

ihopmontering2.jpg

Jag fick gänga upp gängorna som håller i bakdrevet för att drevets slets loss när jag vred på nere på stan, (lite små jobbigt när man stod längsvägen med ett par polare som körde trimmade moppar och en polare som kör en blata kopia han med, och farbror blå komoch rullade förbi.. dom drog och jag stod kvar, i ett par hundradelar.. sen jävlar sprang jag kan jag lova :tummenupp )

m8gng.jpg

Den här bilden är tagen från igår (1 Okt -05)

1okt.jpg

Jag ska ut och ta bilder på boostbottle´n senare idag så bilder kommer väl antingen ikväll eller morgon troligtvis :)

Så. nu har jag varit ute och tagit ett par bilder.ska byta luftfilter m.m sen. ser inge vidare coolt ut med de där orginalfiltret. är det nån som vet var man kan köpa filter som passar förgararen? helst skumgummifilter :)

bakifrn.jpg

boost_sida.jpg

Va snyggt det blev med svarta fälgar och ram :)

Hur fort går en sån där liten rackare då?

H3dlund skrev:
Va snyggt det blev med svarta fälgar och ram :)

Hur fort går en sån där liten rackare då?

jadu.. dom säger att dom gör ca 80 km/h. men det tror jag inte riktigt. 70 kanske max.. ska köpa hastighetsmätare med snart har jag tänkt:) så får se då :)

joonnaas skrev:
jadu.. dom säger att dom gör ca 80 km/h. men det tror jag inte riktigt. 70 kanske max.. ska köpa hastighetsmätare med snart har jag tänkt:) så får se då :)

Själv skulle jag nog tippa på att dom gör runt 70-75

min egen går runt 75 enligt cykel datorn , tror jag stämmer ganska bra .

:yoparty :yoparty :yoparty Sjukt snyggt med svart ram o fälgar :Bugar

Hade dom planerna med ett tag plus ett helt kåpset i kolfiber

men 4 papp för kåpor känns lite väl mycket fast snyggt skulle det ju blitt

Borde man inte kunna vinkla om slutdämpare lite så att den kommer närmare sittkåpan , skulle ju bli lite snyggare o mera cleant då . iofs blir det säkert varmt så inihelvete men vad gör man inte för att det ska va snyggt !

peter_anders skrev:
Borde man inte kunna vinkla om slutdämpare lite så att den kommer närmare sittkåpan , skulle ju bli lite snyggare o mera cleant då . iofs blir det säkert varmt så inihelvete men vad gör man inte för att det ska va snyggt !

japp precis.. såg att en bult hade lossnat så drog till det idag så åkte den upp lite.. men jag ska få upp den ännu mer.. min stinger är av innuti ljuddämparen.. så ska flytta in den i kröken så att jag får rätt längd o grejje rpå den och sen dra den lite närmare kåpan.. :) för mitt rör komemr rammla sönder snart annars.

har lackat nedre ddelarna på gaffeln idag. blev lite små coolt tycker jag :tummenupp

srhdrhdrh.jpg

idag vajag och inhandlade en cykeldator och så. men den är lite mupp i skann tror jag :kocko

dets skilljer på några cm på omkretsen på hjulet.. så några km/h kommer det skilja.. men inte så pass mycket som det gör:S
rullade enligt mätaren i 54 km/h ner för min garageuppfart.. man går lika snabbt som jag rullade.. nån som kan ha nån aning om vad det kan vara för fel? eller är det så att det skiljer så pass mycket?

joonnaas skrev:
Du, den idéen har gått genom min skalle ett par gånger med.. men det är ju de där med ekonomin som inte ligger allt för bra till :huvet

Går inte åt väv för mer än några hundringar till den där lilla :D

euromange skrev:
Går inte åt väv för mer än några hundringar till den där lilla :D

Det är iofs sant att väven är billig men att få nån att göra det är det
som jag tror kostar peng ?

ja nu kan jag väl uppdatera lite då.. har inte gjort allt för mycket eftersom jag bara är vid minin varannan helg och så.. så håller jag på att fixa 125:an med för den rasade i sommras med. men kan visa lite som jag gjort så ni märker att jag inte lagt det åt sidan :)
bilderna är tagna med blixt så att ser så skitigt och konstigt ut men man ser på et tungefär hur det ser ut iaf.

jag har lackat styrkronan svart med röda detaljer m.m. tror det kommer bli bra när jag har omlackade kåpor m.m.

styrkrona 1
sh2.jpg

styrkrona 2
sh3.jpg

sen har jag lackat bromsok och fästet som håller i bromsoket i bak med. har lackat oken ifram med fast ska plocka ihop dom nästa helg när jag är där :)

sh1.jpg

ser ut som jag har missat delar på fästet.. men det är finger avtryck m.m som reflekterar sig i blixten.. ser jätte bra ut i verkligheten

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT