Projekminimotard

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Projekt minimotard

Håller på och bygger om en minimotard. Har bla tillverkat 2 nya gaffelkronor och byggt om til upsidedown-gaffel. Har även monterat dubbla skivor och bromsok. Sedan har jag riktat ram/motorfäste/sving då de små kineserna inte varit så noga med detta. Fortsättning följer...

Bifogat

• Blocket 005.jpg
    Blocket 005.jpg
    49.6 KB · Visningar: 179
  • Blocket 009.jpg
    Blocket 009.jpg
    65.1 KB · Visningar: 141
Last edited:
En 125cc motor från en fiddy kanske vore något? :hihi

Vill se update! :) Mer bilder iaf. :rolleyes:

Det kostar mig inte en enda spänn. Materialet och maskinerna finns på jobbet och arbetet har jag gjort själv. Hade en extra mini som jag tog oket och skivan från. Tänkte att jag skulle ha lite bättre bromsar till nästa år. Motorn blir fortfarande helt standard. Den accar betydligt bättre än en vanlig 14E men toppfarten är densamma. Har ett öppet filter, hårdare kopplingsfjädrar och glasfiberreeds som ligger och skräpar. Blir väl att sätta dit det plus en cylinder som jag fräst upp utblåset i. Början av avgassystemet var ju ganska täppt av svets som jag har slipat bort. Allt detta kommer säkert att göra 0,001 km/h men varför inte? Gaffeln har jag tillverkat bara för att ingen annan har det...

Lägg ut 2500 och köp en 125cc fyrtaktsmotor.

Fyrväxlad och allt :tummenupp

men komigen.. om du nu ska göra en feting minimotard så kan du vell göra det ordentligt! nån gammal 80cc cross motor vore vell sexigt?

RF_Racing skrev:
men komigen.. om du nu ska göra en feting minimotard så kan du vell göra det ordentligt! nån gammal 80cc cross motor vore vell sexigt?

Skulle inte gå att köra med en sådan.

Tvåtakt fungerar inte. Ketchupeffekten skulle få hojen att göra bakåtvolter flera gånger om.

Ne, en lagom stor fyrtaktare skulle passa som handen i handsken.

Paradoxy skrev:
Skulle inte gå att köra med en sådan.

Tvåtakt fungerar inte. Ketchupeffekten skulle få hojen att göra bakåtvolter flera gånger om.

Ne, en lagom stor fyrtaktare skulle passa som handen i handsken.

kraften ligger juh bakom din handled så du kan nog köra den.. fatta vad kul på grus!

RF_Racing skrev:
kraften ligger juh bakom din handled så du kan nog köra den.. fatta vad kul på grus!

Det blir ändå en massiv ketchupeffekt.
Hojen väger inte många kilo, och bara en 80cc tvåtakt kommer vara för våldsam.

Moaahahahaa stenhårt!! jag lägger nog min röst på din vattenkylda spis om du kan få den att funka te 100%! ;)

Ja kanske man skulle göra istället för att sälja den. Det är ju bara avgassystemet som felar men det går väl att pula ihop något...

Bifogat

• Blocket 023.jpg
    Blocket 023.jpg
    63.9 KB · Visningar: 125
MangeH skrev:
Ja kanske man skulle göra istället för att sälja den. Det är ju bara avgassystemet som felar men det går väl att pula ihop något...

Har ett avgassystem till origami replican om du skulle behöva!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla