Project TL1000 s "streetfighter"

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
JAHA då var expansionskärlet på plats blev inte så dumt
matchar hojen bra
väntar olidligt på styrkronan så man kan sätta ihop styre mm
klurar på instrumenteringen blir nog en av de rektangulära från acewell ser fina ut .
någon som har något fint lyse till min hoj liggande typ lyset på bullysmiles hoj
 

Bifogat

  • behållare.jpg
    behållare.jpg
    102.2 KB · Visningar: 314

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Flaskan blev skitbra! Inte för att göra dig ledsen men flaskhållarn hadej u iaf. jag skickat....
 

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
Jo det kanske ser lite b ut men faktum är att helheten ser rätt schyst ut men man får se den får sitta där en stund så får man se men det är ju lite eget iallafall så det är ju bra :tummenupp övrigt så blev det som väntat så nu är det bara ånga på med resten
 

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
fick en bild av slowdog på min krona som är på g ser riktigt nice ut ska bli kul att sätta ihop den sen :tummenupp
 

Bifogat

  • krona.JPG
    krona.JPG
    19 KB · Visningar: 227

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600rr -07.
Hej,

TL:s en är mycket trevlig som fighter om du nu inte visste det innan:tummenupp
Jag hade en rund Acewell på min och den var helt ok, förutom att jag inte fick varväknaren att sluta pendla/hoppa.:va Körde med givarkabeln lindad runt ena tändkabeln men den ville inte riktigt, hur jag än ställde in den.

Lycka till med bygget!
/R
 

Hans S

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Suzuki TL 1000 'n'
Flaskplats

På min tl1000"n" så ligger flaskan under bakkutsen. En lång slang innanför ram, under sadel osv.
På så vis slipper man knäa den.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
fick en bild av slowdog på min krona som är på g ser riktigt nice ut ska bli kul att sätta ihop den sen :tummenupp

Ser riktigt bra ut. Hade en TL S själv som förra hoj och hade planer att Fighta den, men jag tacklade till en bil i sidan med den i stället och fick köpa nytt. Ska bli kul att se hur det blir när det blir klart. Håller på och bygger om min Mille själv för tillfället, Twin-Fighters måste ju vara hur kul som helst att köra. Lycka till framöver.
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Hej,

TL:s en är mycket trevlig som fighter om du nu inte visste det innan:tummenupp
Jag hade en rund Acewell på min och den var helt ok, förutom att jag inte fick varväknaren att sluta pendla/hoppa.:va Körde med givarkabeln lindad runt ena tändkabeln men den ville inte riktigt, hur jag än ställde in den.

Lycka till med bygget!
/R

Det där med varvräknaren hade jag samma problem med, det verkar som om
det är waste-fire tändning på dessa motorer för den hoppade precis som din, det funkade inte ens att ta signalen på spolen, samma resultat.
Jag löste det genom att rota fram rätt kabel i härvan till orginalinstrumentets
varv-signal och nu funkar det skitbra.
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
bygg en egen kåpa till framlyset det är inte så svårt dom som finns å köpa är inte allt för vackra tycker jag.. har själv en fightad TLR skojjig å åka på :)
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Har du sett en bild på Husquarna "grand turismo" som det har ordats om en del bland annat i Bike. Den visar ju lite hur fin man kan få en tl, inte riktigt fighter men ändå...
 

ola76

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki TL 1000 R
Jag har en TL 1000 R i fighterstuk med samma lyktkåpa som är på bild på nått tidigare inlägg, passar bra!
Ska gömma undan expantionskärlet och det skulle varit nån mindre kylare, finns ju lite tid kvar innan det är säsong.
/Ola
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Trevligt!
håller på med en TLS med R motor och mattsvart ram å annat mörkt och ångestframkallande!
Ska bli kul med lite fler mullrande fighters!
 

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
måste ge slowdog ett jättetack för ett suveränt arbete med styrkronan blev kanon bra så all heder till dig:tummenupp :tummenupp :tummenupp gott att börja få på styre och allt annat nu så den blir klar till våren nu ,får se om jag blir tvungen till att köpa längre gasvajrar för de verkar i kortaste laget ska se om det går att dra om dem lite så de blir längre :va
 

Bifogat

  • krona.JPG
    krona.JPG
    87 KB · Visningar: 193
  • styre.JPG
    styre.JPG
    93.9 KB · Visningar: 164

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Slow and Dark...
:rodnar Man tackar..!!

Gött att den passade:tuttar

Ser ut att bli bra framåt våren, bara att ligga i.........
 
Last edited:

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
JAHA MÅSTE ÖKA TAKTEN LITE NU VÅREN PÅ G:hojbusa
lite nya bilder har fått dit en lampa så länge tills jag finner en annan som funkar bättre men den får duga så länge plockat på lite nya blinkers samt en ny kosomätare rx1-n men kabelhärvan ser inte kul ut att ta hand om men men bara bita ihop å le:) snart är det vår får hem broms slangen nästa vecka sen är det klart bara köra hårt :tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • PICT0232.JPG
    PICT0232.JPG
    96.3 KB · Visningar: 150
  • koso.JPG
    koso.JPG
    81.5 KB · Visningar: 194
  • brummm.JPG
    brummm.JPG
    104.1 KB · Visningar: 109

TLMike

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000s -99
JAHA MÅSTE ÖKA TAKTEN LITE NU VÅREN PÅ G:hojbusa
lite nya bilder har fått dit en lampa så länge tills jag finner en annan som funkar bättre men den får duga så länge plockat på lite nya blinkers samt en ny kosomätare rx1-n men kabelhärvan ser inte kul ut att ta hand om men men bara bita ihop å le:) snart är det vår får hem broms slangen nästa vecka sen är det klart bara köra hårt :tummenupp :tummenupp

Funkar mätaren rakt av? Får man med all info? Temp och bränsle tex. Måste den kalibreras på nåt sätt?
 

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Ort
aneby
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
mätaren har all info
men lite kalibrering verkar behövas tror jag ej inkopplad ännu återkommer med hur det funkar ska koppla in den idag hoppas det går bra :gnissla
många kablar blir det ju
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
JAHA då var expansionskärlet på plats blev inte så dumt
matchar hojen bra
väntar olidligt på styrkronan så man kan sätta ihop styre mm
klurar på instrumenteringen blir nog en av de rektangulära från acewell ser fina ut .
någon som har något fint lyse till min hoj liggande typ lyset på bullysmiles hoj

:tummenupp nice

måste ge slowdog ett jättetack för ett suveränt arbete med styrkronan blev kanon bra så all heder till dig:tummenupp :tummenupp :tummenupp gott att börja få på styre och allt annat nu så den blir klar till våren nu ,får se om jag blir tvungen till att köpa längre gasvajrar för de verkar i kortaste laget ska se om det går att dra om dem lite så de blir längre :va

skojar du eller rackarns va bra det blev :tummenupp
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
JAHA MÅSTE ÖKA TAKTEN LITE NU VÅREN PÅ G:hojbusa
lite nya bilder har fått dit en lampa så länge tills jag finner en annan som funkar bättre men den får duga så länge plockat på lite nya blinkers samt en ny kosomätare rx1-n men kabelhärvan ser inte kul ut att ta hand om men men bara bita ihop å le:) snart är det vår får hem broms slangen nästa vecka sen är det klart bara köra hårt :tummenupp :tummenupp

Snygg instrumentering gillar den skarpt:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top