Project TL1000 s "streetfighter"

TWINFIGHTER

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
-97 suzuki tl 1000s
Hmmm nu ska det knåpas och byggas om på sukkan har många ideer men om de är bra får vi se till våren.
har hittills bestämt mig för att låta baken vara
men framtill så är kronan ivägskickad för att göras en ny anpassad för fighter
så nu återstår ju problemet lyse fram då, har satt på orginal lampan med instument bara på prov för å se hur det blev å tja det funkar ju men jag vet inte för känna mig för bilder kommer på bygget
ska lösa problemet med kylarvätske behållaren var jag ska gömma den eller om ny ska inskaffas om isåfall vad man ska ha någon som har en bra ide?

Kom igen nu Julle upp med lite bilder:D

Har du skickat kronan än elelr ska du skicka den?
Plockar bort min ikväll nämligen:tuttar

TJENARE jimmy nu är kronan på väg så nu får man väl se när den dyker upp igen skulle ta ca 4-6 veckor men gör inget kan ju inte åka nu änn då ju
bara lugn bilde kommer ska bara lära mig hur man gör oxå:D har du någon ide på kylar behållare ?

TJENARE jimmy nu är kronan på väg så nu får man väl se när den dyker upp igen skulle ta ca 4-6 veckor men gör inget kan ju inte åka nu änn då ju
bara lugn bilde kommer ska bara lära mig hur man gör oxå:D har du någon ide på kylar behållare ?

Min idé är att modifiera en NOS flaska men jag får se hur det går med det.
Plockade min idag och ska skicka iväg A.S.P

jag tog en sådan där sportdrycksflaska i alu från clas i sjön..
tog drickpipen o borra större hål.. ner med ett rör i hålet o sätt fast/tätade med auto marine från samma affär :tummenupp i röret sen är där bara o sätta dränerig..
och i botten borra jag ett större hål som jag satte någe sorts hydralkopplingar på.. hitta en på jobbet som hade pip samt med gängor i andra ändan.. sen va de bara o skruva fast.. svårt o förklara bara :va

tog drickpipen o borra större hål.. ner med ett rör i hålet o sätt fast/tätade med auto marine från samma affär :tummenupp i röret sen är där bara o sätta dränerig..
och i botten borra jag ett större hål som jag satte någe sorts hydralkopplingar på.. hitta en på jobbet som hade pip samt med gängor i andra ändan.. sen va de bara o skruva fast.. svårt o förklara bara :va
En bild säger mer än tusen ord.... :)

Jag gjorde på liknande sätt, köpte hydralkopplingar på Jula och skaffade tunna muttrar och skruvade ihop. Satt dock båda slangarna på sidan så att jag kunde tömma/fylla enkelt i locket utan att ta bort någon slang.Trångt och bökigt men det funkade! Tätade med packning på tub...:)

Man tackar för hjälp och ideer ska nog göra ett besök hos käre claes o idag så ska jag kolla upp flaskan där låter bra som du beskriver ska i eftermiddag fixa lite bilder på detta project så håll ut bara :)

Körde utan expationskärl på min TL. Enda gången den tryckte ut vatten var efter en lång burnins på samma plats. Kanske om man står riktigt länge i bilkö behövs expationskärl annars kan du skippa det.

TL är snygg som fighter. Annat utseende på burkarna behövs dock.
profilepic11570_2.gif

Last edited:
Så nu har jag fixat lite bilder på hur den ser ut just nu men får nog hitta en annan lampa och instrumentering till den
har skickat kronan till slowdog här på sh så den blir nog kaon har även beställt lite små pryar som styre å lite annat fix till hojen ... ska leta upp en fighterkåpa som kan passa bara

Bifogat

• fram.jpg
    fram.jpg
    66 KB · Visningar: 166
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    54.6 KB · Visningar: 212
  • lampa.jpg
    lampa.jpg
    42.3 KB · Visningar: 137
  • hojen2.jpg
    hojen2.jpg
    88.3 KB · Visningar: 125
  • 31-7361.jpg
    31-7361.jpg
    17.3 KB · Visningar: 126
förstår inte vad du menar... axpanssionskärlet sitter väl KANON där det sitter!
Snyggt är det ju oxå...
nje, kanske inte då:tungan

Skönt för dig att kunna vara inomhus iaf!

Fick min första sändning från bikeshop idag:tuttar

så här ser den ut i bak änden just nu med dubbla ovala kolfiberdämpare
får nog se ut så tror jag ska fixa en ny skylthållare bara

Bifogat

• bak.jpg
    bak.jpg
    110.3 KB · Visningar: 193
jo visst sitter expansionskärlet bra där det hänger nu men ska ha dit den andra flaskan i såfall då men får se vad man bestämer sig för .
kul att din bakände blev bra jimy ser kanon ut

Jha då har man provhängt den nya kylarbehållaren och bestämt plats på den ser inte så illa ut
rensat på styret igen för nya ideer till lampa hmmmm:va

Bifogat

• flaska.jpg
    flaska.jpg
    91.6 KB · Visningar: 285
  • häck.jpg
    häck.jpg
    110.6 KB · Visningar: 147
  • lampa.jpg
    lampa.jpg
    85.4 KB · Visningar: 156
kul att det går framåt. gillar ramen på den hojjen. keep it up

Byt då bort det enormat arslet annars kommer den att se bulimisk ut.

Bara handla krasharsle och modifiera passning etc på bakramen.

Den blir nog cool när han blir klar...
Jag fick min styrkrona från slowdog för någon vecka sen blev kanon tog även och eloxerade min blev bra som f..n.
Det är det så jä..la gott ljud i twinnarna...
Kör hårt:yoparty

Ja jag tycker inte att TLS en har en så jätte bak så enligt mig så får den hänga med !!
jo jag väntar på min styrkrona men jag tror den kommer bli kanon oxå

V-TWIN REGERAR HEHE!!! finns inget bättre sound

Back