Project Gotham Racing 4

Vad har du för Gamertag? Skulle vara kul att köra med någon som har vett att uppskatta hojarna i spelet.

Vad har du för Gamertag? Skulle vara kul att köra med någon som har vett att uppskatta hojarna i spelet.

Antar att du menar över Xbox-live,har tyvärr inte provat det än:rodnar
Uppskattar allt med det här spelet,speciellt hojarna:)

Motogp07 (PC) har jag nu lirat ett tag. Rätt slött i GP-delen i början innan man får lite "erfarenhet"/credits samt får byta till Yamaha/Honda/Ducati. Man får börja att drälla runt med KR-hojjen och Ilmor i början.

Efter 2-3 säsonger så går det undan!

Så i mina ögon är det helt klart ett perfekt hojspel. Ställer du upp sim till 100% så kan jag lova att det inte blir lätt!

känslan ganska bra, men ljudet suger.

Motogp 07 är bättre tycker jag, iaf när man väljer extrem-klassen.
Synd bara att det inte är riktiga serieproducerade hojar

Att det ska vara så svårt att göra ett perfekt hojspel??!

Finns ju bilspel som är i det närmaste perfekta...

Motogp07 (PC) har jag nu lirat ett tag. Rätt slött i GP-delen i början innan man får lite "erfarenhet"/credits samt får byta till Yamaha/Honda/Ducati. Man får börja att drälla runt med KR-hojjen och Ilmor i början.

Efter 2-3 säsonger så går det undan!

Så i mina ögon är det helt klart ett perfekt hojspel. Ställer du upp sim till 100% så kan jag lova att det inte blir lätt!

Synd om du inte provat PGR 4,ett grymt spel med schysst känsla på hojarna:tummenupp
I mina ögon ett mycket mera underhållande spel än MotoGp 07,som lätt snabbt blir tråkigt efter ett par säsonger.

Håller med det du säger. Man blir ganska less efter några säsonger på motogp07.

Då får det bli att fixa det spelet. Synd att 360´n inte fungerar.
Har inte haft tid att felanmäla. Överhettning tydligen.

Synd om du inte provat PGR 4,ett grymt spel med schysst känsla på hojarna:tummenupp
I mina ögon ett mycket mera underhållande spel än MotoGp 07,som lätt snabbt blir tråkigt efter ett par säsonger.

Så svårt var det att övertala mig då... Jag får köpa på väg hem.

Men jag har svårt att det ska slå forza jämförandes endast bilarna då.. Har ju precis blivit lite av en gud med ratten faktiskt :tuttar . Fungerar den till pgr4???

(på tal om trasig xbox360..) Har bytt min 5 ggr redan. Det som händer är det börjar skrapa om läsaren när man stänger ner maskinen för att sedan sluta funka helt. Off topic

Japp ratten funkar, lär ska vara som gjord för PGR4. Själv fixar jag inte ratt.

Jämförelsen med Forza kommer tyvärr lite på skam då Forza är betydligt mer sim än vad PGR4 är, där det i stället handlar om Kudos. Därmed inte sagt att det är super-arkadigt men bilfysiken är väl kanske inte ultrarealistisk.

Själv tycker jag det är den perfekta mixen mellan sim och arkad. Har inte tålamod att sitta o fjutta med lufttryck i däcken, cambervinklar och gud o hans mormor. Jag vill race:a!

Ok, här kommer min så kallade diss av PGR4.
Har nu spelat det två helger irad med en fanatisk polare och jag är inte SÅ himla..imponerad.
Visst grafiken är OK, men den är inte jävligt snygg. Om man tror att man ska kunna utmana PS3 och GT5 så är man ute på hal is.
Körkänslan är jävligt långt ifrån simulator. Bara att brassa 250 mp/h för att 50 meter senare kasta upp en bil i handbromssladd och drifta runt en kruva.

MC-delen suger ju. Visst liiite kul att wheela med vinkeln bakom styret ett tag, men tricken, hallå? Att hålla inne en enda knapp medans gubben sedan utför samma konster om och om igen känns rätt klent. En 5-åring gör det lika bra som du.
Sen är själva styrningen läskig. Men det är lite kul att köra en bil medans polaren kör hoj, och ramma omkull hojen. Om man är skadeglad..
Jag ser det roliga i att spela spelet med 2-3 polare en lördagskväll sådär. Det är ju även kul med arkadspel då man kastas in i race direkt utan en massa kval etc.
Men som ett spel att sitta själv och nöta? Nja...

[qoute]Inskickat av Gomer Pyle
känslan ganska bra, men ljudet suger.

Motogp 07 är bättre tycker jag, iaf när man väljer extrem-klassen.
Synd bara att det inte är riktiga serieproducerade hojar

Att det ska vara så svårt att göra ett perfekt hojspel??![/qoute]

Serieproducerade hojar i ett Moto GP spel? Det går ju inte.

Ok, här kommer min så kallade diss av PGR4.
Har nu spelat det två helger irad med en fanatisk polare och jag är inte SÅ himla..imponerad.
Visst grafiken är OK, men den är inte jävligt snygg. Om man tror att man ska kunna utmana PS3 och GT5 så är man ute på hal is.
Körkänslan är jävligt långt ifrån simulator. Bara att brassa 250 mp/h för att 50 meter senare kasta upp en bil i handbromssladd och drifta runt en kruva.

MC-delen suger ju. Visst liiite kul att wheela med vinkeln bakom styret ett tag, men tricken, hallå? Att hålla inne en enda knapp medans gubben sedan utför samma konster om och om igen känns rätt klent. En 5-åring gör det lika bra som du.
Sen är själva styrningen läskig. Men det är lite kul att köra en bil medans polaren kör hoj, och ramma omkull hojen. Om man är skadeglad..
Jag ser det roliga i att spela spelet med 2-3 polare en lördagskväll sådär. Det är ju även kul med arkadspel då man kastas in i race direkt utan en massa kval etc.
Men som ett spel att sitta själv och nöta? Nja

Spela GT5 demon på PS3 igår,imponera inte ett dugg!!

MC-delen suger skriver du,samt att styrningen är läskig,vet du varför:va
För att du kör för sakta grabben:D

Men dissa på du,jag tycker ivf att detta är det klart grymaste racingspelet just nu,både att köra själv å med polare... Framförallt hojdelen,men smaken är ju:arsele

MC-delen suger skriver du,samt att styrningen är läskig,vet du varför:va
För att du kör för sakta grabben:D
Men dissa på du,jag tycker ivf att detta är det klart grymaste racingspelet just nu,både att köra själv å med polare... Framförallt hojdelen,men smaken är ju:arsele

Jo eftersom alla hyllar så måste ju nån väga över åt andra hållet ;)
Skulle gärna ta ett race en vacker dag och jag håller med om att det just nu är ett av de bättre racingspelen men jag förstår inte hysterin :va

PGR4 In Game: http://worldofstuart.excellentcontent.com/pgr3/box9.jpg

GT4,PS2 In Game: http://a248.e.akamai.net/f/248/5462/2h/images.gamezone.com/screens/22/0/18/s22018_ps2_100.jpg

GT5 vs Forza http://img505.imageshack.us/img505/2183/tmpphp10qiabqx6.jpg

Last edited:
Jaha då är det köpt och lite kort provat. Innan första loppet var gjort med twinnen eller vad det var, så började jag klura på en ursäkt för att få byta in det..

Nu provade jag gixxern och det blev genast roligare..
Bryr mig inte om att packa upp ratten till detta spel med tanke på arkadkaraktären som tar bort hela finessen med ratten, att köra som man gör på riktigt.

Varvtider vore roligt =) Men varför är Nürburgring låst??

Last edited:
Jaha då är det köpt och lite kort provat. Innan första loppet var gjort med twinnen eller vad det var, så började jag tänka på hur vad jag skulle komma med för ursäkt för att få byta in det..

Nu provade jag gixxern och det blev genast roligare..
Bryr mig inte om att packa upp ratten till detta spel med tanke på arkadkaraktären som tar bort hela finessen med ratten, att köra som man gör på riktigt.

Varvtider vore roligt =) Men varför är Nürburgring låst??

Får tjäna ihop lite kudos först,sen kan du köpa Nürburgring banorna.
Körde själv upp lite kapital på easy först,ville ju ha lite bättre hojar/bilar ganska omgående.
Sen är det "The Behemoth" på ringen som gäller,bästa tid är nu 7:39(Gixxer):tungan

Får tjäna ihop lite kudos först,sen kan du köpa Nürburgring banorna.
Körde själv upp lite kapital på easy först,ville ju ha lite bättre hojar/bilar ganska omgående.
Sen är det "The Behemoth" på ringen som gäller,bästa tid är nu 7:39(Gixxer):tungan

"Behemoth" är det en av "banorna" på Nurnbergringen? 7:39 ska jag försöka slå.

Personligen blev jag sjukt oimponerad av PGR4 när jag böjade spela det. Tyckte att grafik och allt annat bara var slask. Men ju mer man spelar, desto bättre blir det faktiskt.

"Behemoth" är det en av "banorna" på Nurnbergringen? 7:39 ska jag försöka slå.

Personligen blev jag sjukt oimponerad av PGR4 när jag böjade spela det. Tyckte att grafik och allt annat bara var slask. Men ju mer man spelar, desto bättre blir det faktiskt.

Japp,en av banorna på ringen!! Eller om vi säger så,the real track:D
Gör ett försök,går helt klart å putsa:tungan

Okej,finns ett stort minus med PGR 4...Ducati 1098 är inte med:mad:

Japp,en av banorna på ringen!! Eller om vi säger så,the real track:D
Gör ett försök,går helt klart å putsa:tungan

Okej,finns ett stort minus med PGR 4...Ducati 1098 är inte med:mad:

Har aldrig kört banan tidigare, men gjorde ett försök. 8.04 med MV Agusta. Inga vurvor, men det gick litet väl ryckigt i kurvorna.

Ska sätta mig o nööta nu. Återkommer i natt med varvtider. (måste ju få råd till att låsa upp den osså)

Bara testat demot och det var inge vidare känsla i hojarna tycker jag. Wheela med speed triplen i äver 200 kändes ju sådär trovärdigt. Ryckig styrning var det också :/ Nae, alltid gillat pgr, men tror jag hoppar denna version.

Pgr IV

Tjena !

Ska ge mig in i fighten om "The Behemoth". Men fram till dess har jag en utmaning till er. Ta staden Quebec och banan "Le Basse-ville". Min tid är 43:00, världens bästa eftersom där inte är någon annan med hoj som kört snabbare =) Gixxxer-is-the-shit ;-)

Lycka till o ses på banorna :yoparty

/// Jim

Back