Trevlig upplevelse!
Vet inte vad som är bäst hittils. Möjligheten att slippa motorbroms eller 1:1 mappningen av gasspjället.
Jag har gett touringläget lite mer respons från 40% och uppåt för att kunna lufsa runt på det läget men ändå kunna klämta på ordentligt vid behov för att lite snabbt göra en omkörning.
Eftersom jag har 1:1 mappat i gasspjället så upplevs ju hojen ha fått ungefär 112hkr till i motorn i mellanregistret, och att dessutom (en annan inställning) slippa motorbromsen var ju en skänk från gudarna. Tidigare har motorbromsen släppt vid 3300rpm då ECU har gått in och gett bränsle resten av vägen ner till tomgång, men nu har jag samma känsla (bara rullar med) var jag än i registret motorbromsar. Det gör att man slipper dessa lastväxlingar hela tiden.
Jag har inte fått tillgång till dynon än.
Det som inte kändes helt bra då jag började med det här var att det inte går att läsa ut Yamahas originalinställningar från ECUn, som backup. Så det är bara att plugga in Flashtune och börja skjuta på en av de inställningsmappar som följer med, sen kan man börja justera så som man vill ha det.
Har heller inte koll på hur soppaförbrukningen har påverkats.
Blippigheten mellan av/påslag är betydligt mindre, men det finns mer att göra där.
Helt klart värt pengarna om man ser till vad det hade kostat att skicka iväg boxen.
Jag har betalat 440:- US$ inkl frakt plus 1260:- o moms och tull för att själv kunna testa och känna. Hade jag istället skickat boxen till någon annan hade de velat ha runt 5000:- för att ge mig det som dom ansåg att jag skulle ha.
Dessutom slipper jag prata med folk som pratar över huvudet på mig.
Svårighetsgrad? Har man viss förståelse för vad som händer och vad det är som påverkar vad och dessutom kan följa en instruktion så är det en 3av5 i svårighetsgrad.
mvh //Ricky