Programmera java

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Sitter och knåpar på ett litet java-program som ska fungera som en tipspromenad fast vid datorn. Tyvärr är mina färdigheter i java mycket knapphändiga så jag får inte skiten att funka.
Finns det någon vänlig själ som vill kolla på koden och ge tips?

Dessa två filer behövs:
Borttaget! Se senare inlägg.

Tack på förhand!
// Peter

Last edited:
HanneZ skrev:
2491738 Vad ger den för fel?

Saken är den att jag inte får upp något vettigt felmeddelande. Det står docka tt det är i "public static void main(String[] args) throws IOException {" som felet finns. Om jag inte minns fel så betyder det att felet kan vara precis var som helst :(

Har en annan fråga: om jag har en vektor i en klass och vill använda den i en anna klass, hur länkar jag dit?

Och ja, jag är kass på java! :argpådato

Daytona Peter skrev:
2491781 Saken är den att jag inte får upp något vettigt felmeddelande. Det står docka tt det är i "public static void main(String[] args) throws IOException {" som felet finns. Om jag inte minns fel så betyder det att felet kan vara precis var som helst :(

Har en annan fråga: om jag har en vektor i en klass och vill använda den i en anna klass, hur länkar jag dit?

Och ja, jag är kass på java! :argpådato
Jag gissar på felaktigt filnamn eller nåt sånt på filen som läses in. Om jag inte ser fel så skriver du in namnet på filen?

Edit: Hjärndödhet kan drabba även den bäste. Kommer felet när du kör programmet lr när du försöker "kompilera"?

Har du provat lägga klassen tipsfrågor2 längst ned i dokumentet?

Vill minnas att det alltid blev strul om man inte lade "public static void main(String[] args)"-grejen sist.

Hmm, din kod lirar inte, t.ex så har klassen lasFil ingen metod definerad, du har lagt koden rakt upp och ned i klassdefinitionen.

Om man säger så här: Din kod behöver en rejäl refaktorering. Jag föreslår en grundläggande kurs i objektorienterad programmering.

sgtpepper skrev:
2491825 Hmm, din kod lirar inte, t.ex så har klassen lasFil ingen metod definerad, du har lagt koden rakt upp och ned i klassdefinitionen.

Om man säger så här: Din kod behöver en rejäl refaktorering. Jag föreslår en grundläggande kurs i objektorienterad programmering.

hehe jag har läst en kurs i java. Tyvärr tyckte jag det sög och lade minska möjliga energi på den kursen, och det får jag sota för nu, 4 år senare, eftersom jag måste ha den kursen för att kunna plocka ut min civ.ing.-examen.

Försöker bara få skiten att fungera och godkänd sedan ska jag göra mitt bästa för att glömma allt vad java heter :öl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg