Programmera åt ett företag i USA

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
Fic kett mail för ett tag sen av en snubbe som hade sett ett av mina virus på internet, och undrade om jag ville vara med i utvecklingen av ett nytt Operativsystem.

Jag skickade över info om mej själv och har pratat me dhan på MSN om det och han ville ha med mej på säkerhetsdelen på operativsystemet.

Han sa att han och några andra skulle börja jobba heltid på att utveckla ett nytt OS som klarar av att köra både Linux filer och Windows filer, men att det kunde ta lite tid..

Han sa att om jag ville kunde jag skriva på kontrakt om att jag ska få 50% av det som mina program säljer för och kostar..
Nu är min fråga om det är någon som har koll på kontrakt här? Lätt att bli blåst genom att ingå sådana kontrakt? Är jag inte myndig till att ingå avtal om sådana grejjer eftersom jag bara är 16, snart 17, år?

Han ville att jag skulle hjälpa till med utvecklingen av antivirus och brandvägg som ska vara integrerat i operativsystemet och eventuellt andra småprogram som ska följa med och sånt...
han sa att dom har fixat alla licenser utom säljar licensen men när det är fixat så ska dom börja direkt..

Men jag vet inte? :brinnerup

EDIT: Fan var inloggad som the_shadow.... men men är RED LiME iallafall :D

Last edited:
the_shadow skrev:
Fic kett mail för ett tag sen av en snubbe som hade sett ett av mina virus på internet, och undrade om jag ville vara med i utvecklingen av ett nytt Operativsystem.
Wow, en kille som ska fläska ihop ett "nytt operativsystem" och blir impad av Visual Basic-"virus". Låter staaaaabilt. Han är nog nästa Linus Thorvalds minsann!

sgtpepper skrev:
Wow, en kille som ska fläska ihop ett "nytt operativsystem" och blir impad av Visual Basic-"virus". Låter staaaaabilt. Han är nog nästa Linus Thorvalds minsann!

Så tänkte jag med början, men när han berättade närmare i detalj vad han hade för planer så verkade han faktiskt seriösare än vad det framgår här..

Antivirus kan man ju göra i Visual Basic, dock inte så bra men men, men brandvägg är däremot nästan omöjligt om man inte blandar in .DLL filer gjorda i C++.

Men han som jag pratat med ska inte vara med i programmeringen utan planerar och marknadsför grejjerna, han har några andra i laget som han ska anställa på heltid.

Hans första tanke var ju inte "WOW. han kan göra VISUAL BASIC virus" :lol
utan han ville ha en som kan litegrand om computer security och det kan jag faktiskt en hel del om...
Men han sa att om jag kan bidra med bra grejjer så skulle det få komma med.

RED_LiME skrev:
Så tänkte jag med början, men när han berättade närmare i detalj vad han hade för planer så verkade han faktiskt seriösare än vad det framgår här..

Antivirus kan man ju göra i Visual Basic, dock inte så bra men men, men brandvägg är däremot nästan omöjligt om man inte blandar in .DLL filer gjorda i C++.

Men han som jag pratat med ska inte vara med i programmeringen utan planerar och marknadsför grejjerna, han har några andra i laget som han ska anställa på heltid.

Hans första tanke var ju inte "WOW. han kan göra VISUAL BASIC virus" :lol
utan han ville ha en som kan litegrand om computer security och det kan jag faktiskt en hel del om...
Men han sa att om jag kan bidra med bra grejjer så skulle det få komma med.

Ok, han kan säkert vara seriös och så även om jag misstror det till det grövsta.

Ett operativsystem tar låååååååång tid att skriva från skratch. Microsoft hade tusentals programmerare som jobbade med utvecklingen av Windows 2000 och stora kompileringsfarmar som gick dagligen och byggde nya releaser, GNU/Linux har byggts av flera tusen entusiaster sedan 1993-94 någon gång och är under ständig utveckling. När OS/2 utvecklades så hade både Microsoft och IBM under lång tid massor av utvecklare som var involverade.

Ett kommersiellt och proprietärt operativsystem kräver massiva insatser, med min erfarenhet av "normala" systemutvecklingsprojekt så skulle jag tippa att det går åt hundratals man bara för test i ett sådant projekt. Så jag skulle bli rejält skeptisk om jag blev kontaktad över MSN av någon som vill "bygga" ett operativsystem.

sgtpepper skrev:
Ok, han kan säkert vara seriös och så även om jag misstror det till det grövsta.

Ett operativsystem tar låååååååång tid att skriva från skratch. Microsoft hade tusentals programmerare som jobbade med utvecklingen av Windows 2000 och stora kompileringsfarmar som gick dagligen och byggde nya releaser, GNU/Linux har byggts av flera tusen entusiaster sedan 1993-94 någon gång och är under ständig utveckling. När OS/2 utvecklades så hade både Microsoft och IBM under lång tid massor av utvecklare som var involverade.

Ett kommersiellt och proprietärt operativsystem kräver massiva insatser, med min erfarenhet av "normala" systemutvecklingsprojekt så skulle jag tippa att det går åt hundratals man bara för test i ett sådant projekt. Så jag skulle bli rejält skeptisk om jag blev kontaktad över MSN av någon som vill "bygga" ett operativsystem.

Jo jag är också skeptisk till det men man vet aldrig?
Han hade tydligen en 10-15 års plan planerad och sålde "custom-build" datorer så att han kunde dra ut förtjäsnt till att anställa folk med..
Han verkar iallafall vara väldigt seriös i sina planer, men hur slutprodukten blir kan man ju spekulera i :tungan

Men i vilket fall som helst så har han fixat alla licenser snart så han erbjöd mej möjlighet att kunna maknadsföra mjukvara, kan ju alltid vara bra i framtiden..
Har fått elektroniskt visitkort och grejjer om honom med telefonnummer och adress och allt sånt, så han håller ju faktiskt hög kvalitet så att säjja, fast det bara är över internet som jag pratat med honom.

Men man ska inte hoppas på för mkt :mad:

:felämne Om du nu har gjort ett virus, hur fick han tag på dig..?
Om du nu är så pass duktig ska det vara ett STORT problem att få tag på dig som virus kodare. :fatta!

Läste ditt första inlägg, låter inte stabilt.

the_shadow skrev:
Nu är min fråga om det är någon som har koll på kontrakt här? Lätt att bli blåst genom att ingå sådana kontrakt? Är jag inte myndig till att ingå avtal om sådana grejjer eftersom jag bara är 16, snart 17, år?

Om du har skrivit virus och spridit det... och är känd i de kretsarna - så snart du sätter din fot på Amerikansk mark för att hämta ut "lönen" står FBI och väntar på dig. Skulle jag misstänka iaf...

Frexten finns det andra bättre forum än SPORTHOJ.COM att fråga om sånt här, fast det kanske du inte visste? Isf är det nog inte så seriöst...

En äkta hacker vet vad nedanstående gör. Gör du?

Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\>debug
-a
0C79:0100 mov ah,9
0C79:0102 mov dx,0109
0C79:0105 int 21
0C79:0107 int 20
0C79:0109
-e 109 'ja e en hacker!',0d,0a,'$'
-rcx
CX 0000
:80
-n hacka.com
-w
Writing 00080 bytes
-q

C:\> hacka

andersbrink skrev:
Om du har skrivit virus och spridit det... och är känd i de kretsarna - så snart du sätter din fot på Amerikansk mark för att hämta ut "lönen" står FBI och väntar på dig. Skulle jag misstänka iaf...

Frexten finns det andra bättre forum än SPORTHOJ.COM att fråga om sånt här, fast det kanske du inte visste? Isf är det nog inte så seriöst...

-a
-rcx
CX 0000
-n hacka.com
-w
Writing 00080 bytes
-q

Hmm kan det vara saxat från 1A i Assembler boken "Hallo World!"? ;)

andersbrink skrev:

-a
-rcx
CX 0000
-n hacka.com
-w
Writing 00080 bytes
-q

Detta då? ;)

http://www.phreak.com/archives/The_Collection/source/vir_fair/invdanub.asm

aci skrev:
Hmm kan det vara saxat från 1A i Assembler boken "Hallo World!"? ;)

Hysch, nu avslöjar du ju hemligheterna för honom! ;D

Sånt man höll på med i början av 80-talet som t.ex. när man bytte ut COMMAND.COM mot ett litet hack som flyttade läshuvudena från ena ändläget till det andra och visade texten "Formatting...". Hm... saknar faktens BBS-tiden och alla småhack man gjorde för TosScan, Maximus och FrontDoor. F.d. 2:205/0 NC Norrland.

andersbrink skrev:

Jag har inte spridit nånting utan bara publicerat lite källkod och ett par stycken artiklar så nåt problem med FBI skulle jag inte tro att jag har :D

Och jag hänger enbart på SPORTHOJ.COM och denna sidan är väl en datorcentral?

Och låt mej gissa på att det är en "Hello World" applikation.. Vet inte vilket språk dock, men som någon skrev: ASM antagligen...

sgtpepper skrev:
Ett operativsystem tar låååååååång tid att skriva från skratch. Microsoft hade tusentals programmerare som jobbade med utvecklingen av Windows 2000...

Men alla fick väl 50% av vinsten va? :rofl

andersbrink skrev:
Hysch, nu avslöjar du ju hemligheterna för honom! ;D

Sånt man höll på med i början av 80-talet som t.ex. när man bytte ut COMMAND.COM mot ett litet hack som flyttade läshuvudena från ena ändläget till det andra och visade texten "Formatting...". Hm... saknar faktens BBS-tiden och alla småhack man gjorde för TosScan, Maximus och FrontDoor. F.d. 2:205/0 NC Norrland.

[Smurfmode ON]
Ah, den gamla goda tiden. Remote Access (självklart hade man det från version 0.04), Fidonet och Frontdoor (Tror mitt var 2:205:132, men kan minnas fel). Drev Nightclub BBS i 9 år. Mumma!
[Smurfmode OFF]

Seriöst, ingen lirare i USA skriver "kontrakt" med en typ i Sverige som kodat ihop ett skojvirus för att ihop bygga ett OS,

Eller föresten, det är ju USA det här handlar om :rolleyes: nää.. men vi vet ju inte hur gammal USA liraren är heller..

Sen om du ändå vill leka med datorn, Varför koda virus? Gör annat som inte ger upphov till tråkigheter för annat folk än dig.

Aj vilken miss av mig, men principen är den samma.
Man kan förstå virus och skapa hinder för dom utan att skapa dom.

Finns ingen som helst anledning att koda virus.

steffo skrev:
Aj vilken miss av mig, men principen är den samma.
Man kan förstå virus och skapa hinder för dom utan att skapa dom.

Finns ingen som helst anledning att koda virus.
Nej det kan jag håla med om men om han nu vill ändra bana ska ingen klanka ner på honom :D

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back