Program för att mäta linan till servern?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Jag har en Windows 2000 server och köper en viss mängd kontinuerlig bandbredd.

Nu skulle jag vilja kunna mäta över en längre period vad den faktiska bandbredden är som jag använder.

Någon som vet om det finns någon typ av monitoreringsprogram som man kan köra på servern några veckor för att få svart på vitt?

Om du i windows nätverks properties väljer o visa anslutningen i aktivitetfältet, kan du om du sen dubbelklickar på den se hur många packet som skickat/tagits emot...

sen om den är att lita på....microsoft...

/N

sandstream skrev:
Jag har en Windows 2000 server och köper en viss mängd kontinuerlig bandbredd.

Nu skulle jag vilja kunna mäta över en längre period vad den faktiska bandbredden är som jag använder.

Någon som vet om det finns någon typ av monitoreringsprogram som man kan köra på servern några veckor för att få svart på vitt?

Alla ISP:er brukar erbjuda sådana tjänster men Windows web-hotell är ju lite insteg. :tungan Hade du kört Unix hade jag kunnat rekommendera en del du kunnat köra själv.

Att jag vill mäta själv på något sätt beror på att kostnaden för linan vi hyr bandbredden i är jäkligt hög.
Låter jag webbhotellet mäta är jag rädd för att de kommer fram till att vi behöver den bandbredd vi betalar för.

Jåke skrev:
Men är det inte så att TP test mäter hastigheten på uppkopplingen, inte det faktiska användandet av bandbredd?

Jag är ingen mästare på området så om jag kör med fel begrepp får ni hojta till.

Jag vill kort och gott veta hur mycket bandbredd servern använder under en längre period.
Inte totalen utan värdet i snitt, med botten och toppen.

Så här ser en graf ut som jag hittade på nätet:
http://www.webpan.com/Datacenter/bandwidth.htm

netlimiter har den funktionen oxå. och du kan kolla varje specifik applikation vad den använder upp/ner

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN