Program för att bränna en foto-cd?

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Finns det något bra program för att bränna en foto-cd som sedan kan köras i dvd-spelaren? Hade win-on-cd för ett par år sedan. Liknande nero där man kunde skapa album och göra bildspel.

Kikade på download.com och testade några program där bla. Albumizer Personal Edition 2.0, upplägget verkade bra men fick det inte riktigt att fungera.

I Nero kan du göra en Foto VCD.

PHOTO
Make Multimedia Slide Shows
Make photo and video slide shows to watch on a DVD player or PC, capture and edit your photos, add multiple background music tracks to slide shows, create custom menus and captions with select time duration and transitions, view your images, browse through image directories and burn to DVD, SVCD and VCD.

Mr K skrev:
I Nero kan du göra en Foto VCD.

PHOTO
Make Multimedia Slide Shows
Make photo and video slide shows to watch on a DVD player or PC, capture and edit your photos, add multiple background music tracks to slide shows, create custom menus and captions with select time duration and transitions, view your images, browse through image directories and burn to DVD, SVCD and VCD.

Jag försökte göra det i Nero men hittade inte vart man gör det, vilken version skall det gå att göra i?

Thundercat skrev:
Jag försökte göra det i Nero men hittade inte vart man gör det, vilken version skall det gå att göra i?
Jag har Nero.Burning.ROM.v6.3.1.25.Ultra.Edition och jag har för mig att du ska välja CD-VCD och stoppa bilderna i en PICTURE mapp. Ska kolla ikväll när jag kommer hem. Skicka mig ett mail på mrk@radicalriders.net som påminnelse så ska jag kolla exakt.

Mr K skrev:
Jag har Nero.Burning.ROM.v6.3.1.25.Ultra.Edition och jag har för mig att du ska välja CD-VCD och stoppa bilderna i en PICTURE mapp. Ska kolla ikväll när jag kommer hem. Skicka mig ett mail på mrk@radicalriders.net som påminnelse så ska jag kolla exakt.
Starta nero Burning ROM
Väljd CD och Video CD eller Super Video CD
Bocka i "Store source pictures in"
Bocka i PAL
Klicka new
Drag and drop bilder in i din session.
Markera alla bilder i din session och högerklicka och välj properties
Ändra till Pause 5 seconds
Bränn

Mr K skrev:
Starta nero Burning ROM
Väljd CD och Video CD eller Super Video CD