Produkter,hjälmar osv som inte håller måttot (?) tråd

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Produkter,hjälmar osv som inte håller måttet (?) tråd

Tänkte skapa en tråd där vi kan upplysa varandra om produkter som inte riktigt hållt ens förväntan.Allt från hjälmar,ställ och tillbehör osv.

Har ni oxå nån mc produkter som inte riktigt hållit måttet eller faller i bitar efter ett litet tag?,kanske skulle använda denna tråd till sådana produkter.
Dock inte smutskasta men upplysa produktens namn osv varför den inte håller måttet.Med en sådan tråd kan vi lära av varandra vad som är bättre o sämre o vad man ska se upp o tänka på vid köp osv.
Mvh R1 racer

Last edited:
Då börjar jag med min tidigare hjälm

Arai hjälm är inte alltid bästa kvalite precis,visst jag är inte helt missnöjd med hjälmen men den faller i bitar efterhand.
Min hjälm är en Quantum Crafar o har mindre än 4 år på nacken.
Ventilerna uppe på hjälmen,glappar löst o ena av dem håller sej stängd trots man öppnar så faller ventil locket ner igen.Ventilen framme vid munnen/hakan har jag fått byta,skumt nog gått sönder trots att den inte rördes flitigt.
På visiret har båda ventilerna losnat helt o flygit av vid färd,även den som håller visiret knäppt nere så det inte åker upp,de kan man iförsig acceptera då man efter ett tag byter visir o de är mer förbrukningsvara än övriga hjälmen.
En plast skruv under sido sköldarna där även visiret fästs har trillat i smulor,nån liten spricka i plasten på sido sköldarna har oxå observerats.
ÄR detta kvalite?,ändå har jag inte slit o slängt hjälmen o varsamt tvättat med vatten o vid rikligt med insekter på den har där används lite diskmedel oxå (vanlig YES).

Hade ett par gamla mc stövlar fram till i år. -> Dainese som bara hållt i 13 år, nu
börjar vissa fästen ge vika, men syr jag dem så håller det nog ett tag till! : )

Ok ska inte förstöra din tråd ; )

Last edited:
För några år sedan köpte jag en skyddsjacka (en sån man bär under stället som har ryggskydd, armågsskydd, axelskydd etc) som hette UFO Downhill. Efter bara ett par veckors användning började det att släppa sömmar och så vidare. Men det var inga problem att reklamera varan och köpa en liknande produkt av ett annat märke istället.

Nu är det ju iofs ett par år sedan det där inträffade och UFO Downhill säljs fortfarande. Så jag ska inte skriva under på att de som säljs idag är av lika dålig kvalitét.

För övrigt så är det en skyddsjacka som ligger ganska bra till prismässigt och den hade bra passform för min kropp. Jag hade gärna fortsatt använda den om det inte var så att den föll sönder av sig självt. :)

Alpinestars gp plus handskar, redan i mitten på första sommaren som jag hade dem så slets det upp hål i handen. Nu ser de förjävliga ut, taskig kalisort. Men snygga är de! :squid

Hagster skrev:
Alpinestars gp plus handskar, redan i mitten på första sommaren som jag hade dem så slets det upp hål i handen. Nu ser de förjävliga ut, taskig kalisort. Men snygga är de! :squid

Jag är helt nöjd med mina handskar iallafall, två år gamla.
Vurpat mycket med minimoton/motarden, men mina är hela.
Ser ut som nya förutom på knogskyddet.

Hagster skrev:

Samma problem med mina Alpinestars handskar - hall pa handflatssidan efter tva sasongers anvandning.

Ska det va så, ska det va så?! Och så fram med soptunnan.

Vet folk som tycker Öhlins fjädring är skit bara för att de inte lyckats ställa in dem rätt.
Lätt att racka ner på en produkt om använt/monterat fel och kanske inte ens läst instruktionsboken.
På mitt förra jobb var det många kunder som förväntade sig en Porsche till priset av Skoda.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka