Problen fws 400 Sukka

Deefred skrev:
2248192 Hejsan på dig!
Hörde av Torkel att bettan din krånglar.

Hur började detta?
Bra att veta bakgrund vid all troubleshooting vet du...
Gick den klockrent innan felet uppstod eller har det kommit gradvis?
Hade du gjort något just innan med hojen?

Kan väl bidraga med att prova att minska elektrodavtåndet på de stift där krökarna inte blir varma. Tändspolar kan ibland ge gnista när man provar stiften utanför cyllen men sedan inte orka under kompression.
Ni kanske redan har mätt sekundär och primär lindningen på spolarna?

Ett kompprov vore också bra om något har hänt med de två cyllarna som inte verkar funka.

Basic grejorna är ju bränsle, tändning, kompression

Lycka till

Fredrik i Hamburg

Tjena det var inte igår!

Den gick bra när jag köpte den, körde lite då och då. Man fick dock springa igång den redan från början om man inte körde med den dagen innan. Sen helt plötsligt gick den på tre cylindrar och dåligt under 3 000 varv. Ville inte varva ordentligt och gick segt. Kollade stiften då och nästa gång gick den bra igen.

Den verkar få bränsle och tändning, så vi ska komptesta. Har nu bytt till helt nya stift och laddat batteriet flera gånger. Ska kolla att tändkablarna sitter rätt igen, för säkerhets skull!

Ha det bra! Kom hem och lufta hojen vet ja! :)
 
Hej du, Lill-prillan star i ett kompressor rum och är schabbig efter sista high-sidern pa g-asen. :huvet

Det kan mycket väl vara att du inte har haft tillräckligt ventil-spel och till slut bränns sätena och da gar det snabbt utför sedan. Det brukar börja med start svarigheter. Om ventilerna inte tätar sa kanske det räcker att hand slipa ventil sätena annars blir det dyrare om man maste göra en riktig slipning.

Ett komp prov är definitivt nästa grej att göra.
En simpel biltema komp-provare med koniskt gummi att täta i tändstift halet har dugt för mig.

Klassiker med begagnade hojar "kolla ventilerna, nää den gar ju sa tyst o fint sa"

Annars far du väl komma ner och hälsa pa och ta hem nagot nyare fran tyskland. Nu har jag faktiskt ett helt O.K boende här.

Hälsa familjen och lycka till med suzzin.

/Fredrik


Alx skrev:
2249109 Tjena det var inte igår!

Den gick bra när jag köpte den, körde lite då och då. Man fick dock springa igång den redan från början om man inte körde med den dagen innan. Sen helt plötsligt gick den på tre cylindrar och dåligt under 3 000 varv. Ville inte varva ordentligt och gick segt. Kollade stiften då och nästa gång gick den bra igen.

Den verkar få bränsle och tändning, så vi ska komptesta. Har nu bytt till helt nya stift och laddat batteriet flera gånger. Ska kolla att tändkablarna sitter rätt igen, för säkerhets skull!

Ha det bra! Kom hem och lufta hojen vet ja! :)
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top