Hej alla.
Jag skulle uppskatta seriösa förslag om vad som är fel på min Aprilia.
Allt började på Anderstorp i helgen på andra kvalet. Det var i högern efter flygrakan när jag skulle slå på igen som den tvekade och hackade innan den tog sej igen.
Jag trodde det berodde på att jag hade bytt bränsleslangar till eventuellt för små. Så jag ut och raggade grejor (tack Jörgen #31 och Martin #26) Så nu flödade bränslet fritt. Men icke sa nicke på tredje kvalet gick den ännu sämre och hackade i alla kurvor på mellangas när man skulle slå på fullt igen. Meka hela kvällen tills det blev mörkt(lampa ska tas med till tältet nästa gång).
Fick tipset om att det kunde vara tankurluftningen så vi borrade upp lite extra hål(inte i tanken utan i tanklocket) Frid och fröjd trodde vi och gick in i semitrailern och tittade på tv när Rickardson dominerade i speedwayen.
Ut på morgonwarmupen och upptäcker att problemet finns kvar, så in och meka igen.
Den här gången river vi förgasarna och rengör och hittar sand i den högra förgasarens luftmunstycke, jag höjer även nålarna ett hack ifrån standard. Glada i hågen och tror att problemet är löst så sätter vi ihop allt och provstartar.
Den fungerar bra tycker vi efter lite torrvarvande då man kan gasa upp den ifrån tomgång vilket inte har gått innan, då har man fått smyga upp den till cirka 7000 varv innan man kunde gasa på.
Ut till racet på eftermidagen och alllt är precis lika illa, den dör när jag ska ut på warmupvarvet, men lyckas springa igång den.
Tillbaka på startrutan så håller jag den på 9000 varv när starten går men den bara dör, lyckas dock rädda den igång men är hjälplöst sist.
Den fortsätter att gå illa hela racet och det verkar som att det är när jag ligger på mellangas genom böjen som den börjar hacka.
Snälla hjälp mej!
Tack på förhand Sleven #16
Jag skulle uppskatta seriösa förslag om vad som är fel på min Aprilia.
Allt började på Anderstorp i helgen på andra kvalet. Det var i högern efter flygrakan när jag skulle slå på igen som den tvekade och hackade innan den tog sej igen.
Jag trodde det berodde på att jag hade bytt bränsleslangar till eventuellt för små. Så jag ut och raggade grejor (tack Jörgen #31 och Martin #26) Så nu flödade bränslet fritt. Men icke sa nicke på tredje kvalet gick den ännu sämre och hackade i alla kurvor på mellangas när man skulle slå på fullt igen. Meka hela kvällen tills det blev mörkt(lampa ska tas med till tältet nästa gång).
Fick tipset om att det kunde vara tankurluftningen så vi borrade upp lite extra hål(inte i tanken utan i tanklocket) Frid och fröjd trodde vi och gick in i semitrailern och tittade på tv när Rickardson dominerade i speedwayen.
Ut på morgonwarmupen och upptäcker att problemet finns kvar, så in och meka igen.
Den här gången river vi förgasarna och rengör och hittar sand i den högra förgasarens luftmunstycke, jag höjer även nålarna ett hack ifrån standard. Glada i hågen och tror att problemet är löst så sätter vi ihop allt och provstartar.
Den fungerar bra tycker vi efter lite torrvarvande då man kan gasa upp den ifrån tomgång vilket inte har gått innan, då har man fått smyga upp den till cirka 7000 varv innan man kunde gasa på.
Ut till racet på eftermidagen och alllt är precis lika illa, den dör när jag ska ut på warmupvarvet, men lyckas springa igång den.
Tillbaka på startrutan så håller jag den på 9000 varv när starten går men den bara dör, lyckas dock rädda den igång men är hjälplöst sist.
Den fortsätter att gå illa hela racet och det verkar som att det är när jag ligger på mellangas genom böjen som den börjar hacka.
Snälla hjälp mej!
Tack på förhand Sleven #16
Last edited: