Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Padde skrev:Asså kom igen nu!![]()
Långa farbron skrev:Nja det "Normala" brukar vara att det spottas ut olja via vevhusventilationen som mynnar ut i luftburken.
Dra om den och testa om det är den som spökar,annars så kan det vara att förgasaren flödar på något sätt.
Sen vet jag inte vad du har för motard så det blir ju en gissning
Padde skrev:Okey. Jag var ute precis i garaget och kollade, Det kommer från slangen från motorn dvs inte från förgasaren. Och precis som du sa gick den till luftburken. Kolla bild (paint men ja) så sitter slangen till luftburken från motorn nu dvs det rinner nog ganska lätt dit. Men är det inte skadligt för motorn att dra slagen på nått annat sätt? Alså min teori är ju att dra fram slangen framför förgasaren iaf så det inte får lika lätt att rinna ur.
Brukar man göra så här?![]()
Hade inte runnigt ut så mycket men det droppade därför undrade jag. Åtgäder till problemet motaget varmt.![]()
Jag kör en WSM 125a. Se bild Nr.1.
Kan denna omdragningen hjälpa och kan det vara skadligt?
Mr Helmut skrev:alltså vad är skilnaden på före och efter? ser ingen skilnad
Padde skrev:Efter ett tag på bakhjulet fylls botten av min luftburk på motarden av soppa/luftfilter olja. Som sedan droppar ut.
Är detta normalt?
Edit: Ändrade rubriken lite.
Padde skrev:Okey. Jag var ute precis i garaget och kollade, Det kommer från slangen från motorn dvs inte från förgasaren. Och precis som du sa gick den till luftburken. Kolla bild (paint men ja) så sitter slangen till luftburken från motorn nu dvs det rinner nog ganska lätt dit. Men är det inte skadligt för motorn att dra slagen på nått annat sätt? Alså min teori är ju att dra fram slangen framför förgasaren iaf så det inte får lika lätt att rinna ur.
Brukar man göra så här?![]()
Hade inte runnigt ut så mycket men det droppade därför undrade jag. Åtgäder till problemet motaget varmt.![]()
Jag kör en WSM 125a. Se bild Nr.1.
Kan denna omdragningen hjälpa och kan det vara skadligt?
Padde skrev:David P och framför allt långa farbron stort tack!
![]()
Till lösningen provar jag helt enkelt dra om slangen som jag ritade sedan droppar den fortfarande blir det uppsammlingskärl!
Thx dudes!
Edit: David P = Rycker + lite kopplingen (ytterst lite) på 1an och vips är den uppe (kan nog bara rycka upp den också men nja, tycker detta känns bra).
Sen när den väl är uppe är det att växla, Hojen går i ca 110 km/h, Snabbast jag kört på bakhjulet är runt 80 km/h och då tyckte jag det gick nästan lite väl snabbt än vad jag för tillfället kan hantera. Blir att träna lite mera först.
kan jag lungt också säga.. grymt skickligt.. fin fin hoj dedär du har också. blir husa sen hoppas jag.David P. skrev:Haha, gott!!I'm impressed...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |