PROBLEm

gybi

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
ransta
Hoj
minmoto
har jätteproblem me min 14a.
den startar när den e kall men så fort den blir varm så dör den.o då e d bara dra igång igen men den dör igen direkt.
har bytt stifft gjort rent förgasaren bytt bensin gjort rent tanken bytt soppafilter prova kört utan soppafilter. nån som har tipps på vad men kan göra mer?! just ja. har prova alla lägen på trotten :mad: :mad: me/kim
 
gybi skrev:
har jätteproblem me min 14a.
den startar när den e kall men så fort den blir varm så dör den.o då e d bara dra igång igen men den dör igen direkt.
har bytt stifft gjort rent förgasaren bytt bensin gjort rent tanken bytt soppafilter prova kört utan soppafilter. nån som har tipps på vad men kan göra mer?! just ja. har prova alla lägen på trotten :mad: :mad: me/kim
Justera tändspolen :)
Sätt ett pappersark emellan spolen och svänghjulet o testa igen.

Mvh
 
åfan. kanske ska kolla d först då har haft problem me skit i förgasaren o då lär d kunna sitta i kranén me. har inte tänkt på d,.
 
gybi skrev:
åfan. kanske ska kolla d först då har haft problem me skit i förgasaren o då lär d kunna sitta i kranén me. har inte tänkt på d,.
Sätt dit en bättre soppa filter. Finns på biltema för ca 15Kr.
 
testa att ta ut munstycket från förgasren och gör det toltalt rent...min polare hade samma proble och fixade det så :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top