Problem

NSR

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Yamaha TT 350 -90
Undrar bara om det är något fel med hojen för att då jag skulle till skolan idag så stanna den och motorn dog och det smälde 2 gånger men efter det så funkade den fint.
Och så undrar jag om det är någon skillnad om man har för mycket olja i motorn för att jag har olja över max sträcket.
 
Hammet skrev:
låter som att kolven nöp...... :4skrika

Njaaaaaaa.... du vet det e Nicasil i NSR:ens cylindrar vilket gör att om det nyper så kommer den INTE att starta igen. När min nöp så fick vi slå ur kolven ur cylindern. :fakta

Därimot låter det mer som tändfel. Fråga.. Var det blött ute när det höll på så här?
 
jag nöp en cr125-93(nicasil) och den gick att köra med, fast en orginal puch dakota skulle ha dragit den :3freak .....nöp dt50n med 70ccarn och den starta och gick typ 60 men då smånöp den hela tiden när man fick upp varvet.... :crash
 
Eller hade du tvättat cykeln innan? Om det inte upprepar sig och den förövrigt gör som den ska är det nog inte så mkt. att bry sig om. Häll inte i mer olja än vad som står i boken. Lagom är alltid bäst.. Brukar finnas nån nivå skruv på motorn också. Bara att ställa den rakt upp och låta det rinna tills nivån är den rätta.
 
Alltså jag hade just farit hemmifrån och hade kommit ca. 1 km och just efter att jag hade dragit på passliga varv (9000) så stannade den men motorn stannade inte och sen fortsatte jag 6 km utan problem.
Min teori är att den var för kall för då den var på reparation så sa dom att jag skulle värma upp den länga före jag far ut å kör men detta gjorde jag då inte denna gång.
Den 29 ska jag föra in den igen och dom skall ställa in nånting så att den inte kyler så jävligt då man har just startat den.

EDIT: Det var inte blött ute.
 
Last edited:
När det gäller oljan så kan du blåsa packningar/packboxar om du har i för mycket. Om du nu snackar om växellådsoljan.
 
Låter ju som att stiftet kan börja vara dåligt för det smäller ganska rejält då den baktänder... Min moppe käkar tändstift... Hållere bara ca. 1000km på den :crash
 
KawaF3771 skrev:
Låter ju som att stiftet kan börja vara dåligt för det smäller ganska rejält då den baktänder... Min moppe käkar tändstift... Hållere bara ca. 1000km på den :crash
Det är ju mycket! Johans gammla moppe tog ett stift om dan typ :)
Min DT är också rätt förtjust i stift :) Men dom kostar ju bara 30:-
 
Det var faktist stiftet som var helt svart så jag köpte ett nytt för HELA 13 euro, men det som stör mig att jag får inte använda choken så mycket för det är då stiftet förstörs och då tar det länge för min hoj att värma upp. :crash
 
NSR skrev:
Det var faktist stiftet som var helt svart så jag köpte ett nytt för HELA 13 euro, men det som stör mig att jag får inte använda choken så mycket för det är då stiftet förstörs och då tar det länge för min hoj att värma upp. :crash

Som jag misstänkte :squid
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top