Problem!

ModiN skrev:
blev du av med den i 10 dagar??? har jag fan alldrig varit med om...:va men du kunde väl bara ha nekat och sagt att den var snodd eller nåt? :D :arsele

Av med körkortet i 10 dagar... Åland... :yoparty :yoparty
Men mamma sa te dom där dumma blåkeppsade gubbarna att jag var ut och körde för 10min sen... borda haft en bättre hoj så man skulle kunnat wheela i dom där hastigheterna... så skulle herrblå inte lyckats knycka regnr :tummenupp
 
talib skrev:
Av med körkortet i 10 dagar... Åland... :yoparty :yoparty
Men mamma sa te dom där dumma blåkeppsade gubbarna att jag var ut och körde för 10min sen... borda haft en bättre hoj så man skulle kunnat wheela i dom där hastigheterna... så skulle herrblå inte lyckats knycka regnr :tummenupp

Du får ju säga till morsan ju! "Mamma jag var absolut inte ute och körde mc för 10min sedan" :P
 
prise skrev:
Tjena!

Har ett litet problem med min Aprilia Rs125! Den vill nämligen inte varva ordentligt på 1:ans växel därför är det svårt att komma igång med den. Varje gång man börjar närma sig 4000varv så istället för att gå högre så stryper den sig själv... Någon som har en idé vad de kan bero på?

För litet bränslemunstycke/för mkt luft!

Testa att ge den mer bensin.

(GRABBAR! SKA NI HA EN RIDE UTAN PROBLEM SÅ ÄR MITT TIPPS ATT TANKA I 98 OKTANIG BENSIN ISTÄLLET/BLIR LÄTTARE ATT STARTA RIDEN NÄR DEN ÄR KALL I DOM FLESTA FALLEN!)
 
haha chansen att bli tagen är lite halvstor eftersom man kör fortfarande som en idiot (symptom från moppeåldern) men har du bara rätt utrustning och snckar vettigt med dom så klarar du biffen, jag blev tagen efter att ha kört mellan 120 - 130 i typ en mil , glömde kolla bak :( , så fort de stannat mig o sagt till mig att jag inte fick ha blått neonljus varken fram eller bak så ville dom se på lappen, sen kom utskällningen och sen kom lappen :tummenupp , o sen vare full gas igen :D
 
prise skrev:
hehe, svårt att förklara....

alltså om du ska iväg från stillastående så måste du varva motorcyckeln något helt sjukt vi snackar kanske 9000-10000 varv innan du kan släppa upp kopplingen lite försiktigt... Om du inte varvar så extremt så går det inte att komma iväg eftersom motorn stryper sig själv när man närmar sig 4000varv. Vrider du på mer gas för att komma över dem så dör den bara...



pröva slira på kopplingen :tungan
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top