Problem !!

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Har ett par problem.
1: Min sambo bestämde sig för att flytta från mig i går, tydligen orkade hon inte med mina barn (från ett tidigare förhållande), men eftersom jag bara har dom varannan helg dvs 4-5 dagar per månad tror jag inte det är hela sanningen.

Problem 2:
Jag är nykter alkohollist. och här blir det stora problem. Sambon har stöttat mig i allt, även mitt alkoholproblem. och det har börjat kännas väldigt jobbigt nu.

VAD SKA JAG GÖRA OCH HUR SKA JAG BETE MIG. HJÄLP

Ge fan i att dricka och ta hand om barnen istället.

Det är bara du som kan bestämma över ditt liv, ingen annan.

Sagt i all välmening.

Varit med i AA? Ring din stödperson (de har väl såna där tror jag?), om inte så kan det ju vara en idé att gå med i AA.

Riktigt jobbigt läge såklart, svårt att ge stöd via att skriva här utan du bör nog träffa en person fysiskt eller åtminstone tala i telefon med någon. Har du ingen familj för övrigt du kan vända dig till?

Jag förstår att det känns surt,men låt bli spriten både för din och dina barns skull!! Kan du inte få hjälp av nån annan i din närhet?

TS säger att han är NYKTER alkoholist. Detta innebär att han har lyckats ge fan i spriten ett tag.

Sambon kan du låta dra. Använder hon dina barn som svepskäl är hon bara mesig, och är det inget svepskäl kommer det ändå aldrig att fungera.

Har du inte redan gjort det så sök dig till AA. Det finns väldigt mycket folk där som suttit i samma sits som du, och löst problemen.

Keep on fighting the beast.

Barnen kommer i första rummet, alltid!
Du har ju ett intresse (mc) som både gör att du måste hålla dig från spriten för att kunna utnyttja det, och dessutom är hojåka det optimala sättet att träffa nya polare och vänner för livet.
Tänk efter noga, ditt beslut nu kommer att styra resten av ditt och dina barns liv.

Och, välkommen in i värmen på SH.

Skit i henne, håller med dig i att det låter som ett svagt svepskäl. Lättare sagt än gjort, men som andra säger, sätt barnen och dig själv först. Och distrahera dig, hitta folk att göra annat med. Behöver du ut och köra hoj fyra timmar för att rensa skallen så är du välkommen att titta förbi här i stan på en kaffe om jag är hemma, skicka PM så får du mobilnumret! :tummenupp

Hur ska du bete dig...

Angående problem 1: Skit i tjejen. Som du är inne på är barnen säkert bara ett av skälen, men vilka de övriga skälen är spelar egentligen ingen roll. Fokusera på det du kan påverka, dvs. din egen och dina barns trivsel här och nu och imorgon.

Angående problem 2: ft hade ju en bra idé. Till Norrköping är det väl ungefär 2,5 timmar. Känner du suget efter alkohol är det kanske en lagom lång repa med båda händerna på styret och fokus på att köra :tummenupp

Ställ dig frågan om den nykterhet du kämpat för att uppnå är värd att slänga iväg på en tjej? Det finns fler tjejer. Andra förslag i tråden är också bra, där kan du säkert få tag på folk som vet mer om hur man kan dämpa suget i olika lägen.

Det första du kan göra är ju att göra dig av med allt alkoholhaltigt i huset/lägenheten innan suget blir för stort. Ja, reservflaskan också. Och japp, reservflaska nummer två med! :D

Lycka till!

TS säger att han är NYKTER alkoholist. Detta innebär att han har lyckats ge fan i spriten ett tag.

Det är väldigt lätt att återgå till flaskan för en nykter alkoholist. En gång alkoholist alltid alkoholist om än nykter sådan.

Ta inte till flaskan igen. Den leder bara till fördärvet. Sätt dina barn främst. Gå med i AA eller sök annan hjälp om du skulle känna att suget blir för starkt. Sök stöd hos vänner och familj som vet din historia.

Last edited:
Behöver du hjälp akut så ring till Pyskakuten eller mobila teamet om de har ett sånt i stan. De kan hjälpa dig. Tänk inte så långt framåt.

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
ge mig mod att förändra det jag kan,
och ge mig förstånd att inse skillnaden.

Det är DU som lyckats med att välja bort spriten, DU som tagit beslutet att du förtjänar ett annat liv än det man har när man dricker. Kolla när nästa AA-möte är i din omnejd och ta dig dit. Ring en polare. Tänk på att dina barn förtjänar en närvarande farsa.

:krama

Det är DU som lyckats med att välja bort spriten, DU som tagit beslutet att du förtjänar ett annat liv än det man har när man dricker.

Bortsett från klysheriet i början så håller jag med om det jag citerar.

Att det är du själv som har hållit dig nykter, hon har ju knappas hållit dig i koppel så att du aldrig har haft möjlighet att smygdricka.

DU har gjort det för att DU har velat det.
DU kan fortsätta att vara nykter för att DU vill det för DINA barns skull!
För DIN motorcykelåknings skull
Eller helt enkelt för DIN hälsas skull

Eller för allt ovan och en massa andra bra anledningar.

Låter som om du har svårt att prata med vänner och när och kära om problem eftersom du öppnar upp dig på ett forum(modigt) jag tycker dock du ska snacka med någon polare eller mamma pappa eller syskon?.

Om man mår som jag tror du mår nu så måste man ha någon och prata med vem det än är spelar inte så mkt roll men välj nån du kan lita på, kanske en psykolog?.

Gå absolut inte till flaskan och tro att det ska hjälpa hitta på något med barnen som ger er lycka, eller bara nått som får dig att må bra!.

Tack för alla fina svar.
Problemet är inte att vara nykter när barnen är här, men dom är bara här varannan helg. Så det kommer att bli svårt när dom inte är här.
Att gå på AA möten har inte gett mig så mycket hittils, och dessutom så är det en bit till närmsta.
Jag bröt med nästan alla "kompisar" när jag slutade dricka, har endast ett fåtal barndomskamrater kvar och dom bor inte så nära.
Jag pratar iofs ganska mycket på jobbet, men det är bara 8h om dan. Så jag tänkte att det här var ett bra ställe och prata lite på och få ventilera mig lite. Och kan man tänka sig det hjälper faktiskt.

Och som nämndes, jag kan alltid skita i bruden. Varför göra 1 olycklig när man kan göra 1000 lyckliga (farsans ordspråk)

Tack än en gång för stödet. :krama

Jag bröt med nästan alla "kompisar" när jag slutade dricka, har endast ett fåtal barndomskamrater kvar och dom bor inte så nära.

Begrav dig i jobb. Börja träna. Skaffa en hobby. Våldgästa familj och kollegor så ofta du kan. Se helt enkelt till att försöka hålla dig så sysselsatt du kan då du inte har så mycket tid att sitta och grubbla hemma på kammaren.

Jag har en del bekanta i olika åldrar som brukar delta i olika aktiviteter som arrangeras och förmedlas via sajten:
http://shakemyworld.com/

Till skillnad från alla traditionella datingsajter som enbart fokuserar på att para ihop folk två och två så fungerar http://shakemyworld.com/ genom att man(medlemmarna) arrangerar olika aktiviter där man träffar folk utan att det är en "dejt"

En polare har varit med och det har varit allt från långfärdsskridsko, klättring till stadsvandringar o.s.v.

Det är ett bra sätt att träffa vänner, hålla sig sysselsatt och på sikt kanske springa på någon som du fattar tycke för.

Poängen är att det INTE är renodlad dating utan fokus ligger på att ordna roliga aktiviteter för singlar där de umgås utan att det är "datingbaserat".

Tack för alla fina svar.
Problemet är inte att vara nykter när barnen är här, men dom är bara här varannan helg. Så det kommer att bli svårt när dom inte är här.
:krama

Kan inte det var ett mål i sig då, att ha barnen på halvtid?
Om du är vettig (kan ju inte jag avgöra här) så borde det ju vara en win win situation både för dig och barnen.
Du tvingas hålla dig nykter och barnen får träffa dig mer.

Det är kanske helt ogörligt med avstånd, jobb m.m. men det är ju en rejäl morot (tycker jag) som lockar om du skulle lyckas med det.

När ja mådde som sämst för nåra år sen knatade ja iväg te lokala vårdcentralen, lämnade me ett recept på antidepp å sömntabletter i ena näven å tidlapp hos psykiater i andra... Blev bara 1 besök hos psyk dock... Pillrena hjälpte men va inte nån form av mirakelmedel... Kämpa på!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park