Problem

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kanske borde postas i mekforumet,men det e ju mer motardåkare här så jag provar.Precis när det var dags för avställning i fjol så började min ktm lc4 640 sm -01 att bete sig som att den inte fick soppa till mer än ca 1/3 gas.Gasar men mer så är det som att en varvtalsregulator går in o det bara misständer.Nu i vinter så satte jag dit orginalfuggen igen o trodde problemet var löst.Men ack nej,den går precis likadant nu oxå.Så jag börjar misstänka att det är nåt med tändningen som spökar o behöver därför fråga om det är nån som har erfarenhet om vad det kan vara?Vill ju inte börja byta dyra bitar utan att veta vad det är.Har bytt stift o batteri redan,så det e det inte.Kan väl knappast va tändspolen då den går helt korrekt på låga varv.Den där kondensatorn som är orange o sitter på höger sida däremot skulle jag kunna tänka mig att det är. PLEASE,HILFE.

ktmjacke skrev:
2153064 Kanske borde postas i mekforumet,men det e ju mer motardåkare här så jag provar.Precis när det var dags för avställning i fjol så började min ktm lc4 640 sm -01 att bete sig som att den inte fick soppa till mer än ca 1/3 gas.Gasar men mer så är det som att en varvtalsregulator går in o det bara misständer.Nu i vinter så satte jag dit orginalfuggen igen o trodde problemet var löst.Men ack nej,den går precis likadant nu oxå.Så jag börjar misstänka att det är nåt med tändningen som spökar o behöver därför fråga om det är nån som har erfarenhet om vad det kan vara?Vill ju inte börja byta dyra bitar utan att veta vad det är.Har bytt stift o batteri redan,så det e det inte.Kan väl knappast va tändspolen då den går helt korrekt på låga varv.Den där kondensatorn som är orange o sitter på höger sida däremot skulle jag kunna tänka mig att det är. PLEASE,HILFE.

Kolla om jordkabeln har vibrerat loss!!!! :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back