Problem XR600

Nu är felet hittat. :)

Kammen stog fel, så när kolven var i översta läget öppnade ventilerna och tog i kolven. Inte konstigt att den inte gick igång. Måste ha hänt något konstigt när jag rullade igång den.. För kamkedjan och spännaren var i bra skick enligt han som skruvar åt mig.

Men snart är den fit for fight igen. :yoparty

H3dlund skrev:
2681871 Nu är felet hittat. :)

Kammen stog fel, så när kolven var i översta läget öppnade ventilerna och tog i kolven. Inte konstigt att den inte gick igång. Måste ha hänt något konstigt när jag rullade igång den.. För kamkedjan och spännaren var i bra skick enligt han som skruvar åt mig.

Men snart är den fit for fight igen. :yoparty

så djäkla bra kan de inte vart om den kuggar över :va

ozeo skrev:
2681907 så djäkla bra kan de inte vart om den kuggar över :va

Han som skruvar åt mig förstog inte hur det kunde ha hänt. För allt var i bra skick. Och honom litar jag på, skruvat hoj sen han var 15 bast. Nu är han 50 år. :tungan

Edit:

Nu ringde han igen, han hade haft av toppen och kollat ventiler osv. Självklart var 3 ventiler lite tillkrökta så dom inte höll tätt. Så nu tar det väl en vecka innan den åker ihop igen.

:huvet

Edit 2:

:näsblod

Han hade haft av cylindern och kikat lite nu.

Halva kolven var borta. :tummenupp Så det får bli en mindre renovering av den här motorn nu. Billigt blir det också har jag sett nu.. :(

Ringde förra ägaren och frågade om han hade märkt av något, han hade kört så i 1 år med den utan att ha märkt något eller haft problem. Och nu när jag kört lite med den lade den ihop. Men men, man kan inte ha tur alla gånger man köper nått.

:huvet

Last edited:
Glääk, fan nu blir man ju lite nervös själv på om XR:en kommer o hålla ihop i vinter....

An3Azz skrev:
2695659 Glääk, fan nu blir man ju lite nervös själv på om XR:en kommer o hålla ihop i vinter....

Så länge dom servas rätt så håller dom oändligt länge. Jag hade bara behövt se över ventilerna om inte ägarna innan mig kört sönder kolven.

Men snart är den igång, väntar bara på kolven. Veven är inne på balansering under tiden.

Saftigt pris blir det på allt iaf. :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...