Problem vis strypning av hoj

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, det är så att jag har en Kawasaki GPX 600R. Har gått som en klocka innan vi ströp den men nu när vi sätter igång den så dör den när man gasar på och måste ha i choke rätt mycket för att den ska orka gasa på utan att dö. Vad kan detta bero på....brickorna vi satte i de 4 förgasarna vid strypningen gjorde ju att insuget blev ca 1/3 av innan....kan de bero på att hålen helt enkelt är för små för att den ska orka? :va
Måste man göra andra inställningar i samband med strypning?

Last edited:
Rolle85 skrev:
Hejsan, det är så att jag har en Kawasaki GPX 600R. Har gått som en klocka innan vi ströp den men nu när vi sätter igång den så dör den när man gasar på och måste ha i choke rätt mycket för att den ska orka gasa på utan att dö. Vad kan detta bero på....brickorna vi satte i de 4 förgasarna vid strypningen gjorde ju att insuget blev ca 1/3 av innan....kan de bero på att hålen helt enkelt är för små för att den ska orka? :va
Måste man göra andra inställningar i samband med strypning?

Det låter som om den inte får soppa imo att den går bättre med choken i. Det har ni ju begränsat med brickorna. Skulle kunna tro att ni måste bestycka om förgasaren för att få den att gå som den ska. Men är ingen nija på strypningar.
björn

Snackade med en mc affär...de sa att man måste ställa om inställningarna för förgasaren när man stryper såpass mycket från 63kw till 25kw....vilket är förståligt...varför tänkte jag inte på de tro...jag som trimmat moppar och byt mnstycken osv i yngre år =) :tummenupp

Jo de var ju de där med luftintagskruvarna på förgasarna. I mitt fall har jag fyra förgasare...beror väl på hur kraftig motor man har...under förgasaren sitter "blandskruvar" lite skyddade med metall runtom. Dessa går att skruva in och ut beroende på hur mycket luft motorn ska ha. I mitt fall så ströp jag ner hojen till 25kw så jag fick öka luftintaget....detta märkte man behövdes när man gasade då den inte orkade och ville dö...efter att jag öppnat upp skruven mer så att mer luft kan sugas in så blev den mycket bättre och man kan acca upp fritt utan några konstigheter =)....men var noga med att inte skruva på fel skruvar...de en skruv på varje förgasare som man kan förväxla dem med...så vill du veta mer kan vi ju ta de privat....bye! :fyllisar

Rolle85 skrev:
Jo de var ju de där med luftintagskruvarna på förgasarna. I mitt fall har jag fyra förgasare...beror väl på hur kraftig motor man har...under förgasaren sitter "blandskruvar" lite skyddade med metall runtom. Dessa går att skruva in och ut beroende på hur mycket luft motorn ska ha. I mitt fall så ströp jag ner hojen till 25kw så jag fick öka luftintaget....detta märkte man behövdes när man gasade då den inte orkade och ville dö...efter att jag öppnat upp skruven mer så att mer luft kan sugas in så blev den mycket bättre och man kan acca upp fritt utan några konstigheter =)....men var noga med att inte skruva på fel skruvar...de en skruv på varje förgasare som man kan förväxla dem med...så vill du veta mer kan vi ju ta de privat....bye! :fyllisar

Aha ok, ska också strypa till 25kw, dock lite större motor..

Men det ordnar sig nog..

Större motor kan bli lite mer vajsing...vad jag förstått så är de svårare med större motor. Min var på 85hk innan, och de är ju de den är byggd för...ja, jag trodde de skulle vara en lätt match men var nära på att ge upp ett tag hehe....så in i helvetes trångt överallt...men stöter du på probs är de bara o messa...känner mig genomkörd på de hela nu =)

Rolle85 skrev:
Större motor kan bli lite mer vajsing...vad jag förstått så är de svårare med större motor. Min var på 85hk innan, och de är ju de den är byggd för...ja, jag trodde de skulle vara en lätt match men var nära på att ge upp ett tag hehe....så in i helvetes trångt överallt...men stöter du på probs är de bara o messa...känner mig genomkörd på de hela nu =)

Man får se hur det går, men det går nog vägen, har kompisar som är grymma på skruvning :tummenupp

Fasen

Märkte dock idag att jag inte riktigt fick kläm på de hela iaf. Den orkar liksom inte när jag gasar och vill dö så man får släppa gasen. På Johans MC trodde killen att man skulle vrida varje blandningskruv under varje förgasare 3.5 varv. Men detta räckte inte märkte jag och drog ett par varv mer och då gick den bättre igår...men nu i morse så var de inte lika bra...nån som har tips på vad jag ska göra? Nån av er man kan lämna den hos mot betalning för att åtgärda?

mvh Henke

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing