Problem vid uppackning i WinRAR.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Jag ska packa upp lite filmfiler när jag får felmeddelande och uppackningen avbryts. Det står nåt i stil med "file R57 corrupted or bad format". Sen fortsätter den inte att packa upp.
Det har hänt många gånger och jag undrar vad det beror på?
Är hela den filmen omöjlig att packa upp då?

Tacksam för svar!

Mvh Bobby

Hej!

Jag ska packa upp lite filmfiler när jag får felmeddelande och uppackningen avbryts. Det står nåt i stil med "file R57 corrupted or bad format". Sen fortsätter den inte att packa upp.

Tacksam för svar!

Mvh Bobby

Testat något annat program att packa upp med ?

Hej!

Tacksam för svar!

Mvh Bobby

Kommer det upp en liten fyrkantig ruta som heter typ diagnostics?

Saknas det filer för filmen så blir det alltid sådana strul.

Hej!

"file R57 corrupted or bad format".

Mvh Bobby

Du får nog hämta hem den filen igen. Händer lite då och då att filerna blir korrupta när man hämtar hem dom. Stämmer inte checksumman på filen så vägrar WinRar att packa upp filen (precis som den ska).

Hej!

Tacksam för svar!

Mvh Bobby

Kan vara så att dom lagt fil nr 57 som sample

Då tar du sample filen och ser till att den får nr 57 med exakt samma text som dom andra innan siffran 57.

Har också varit med om att några haft anorlunda text än tex din fil 57 , då får man döpa om andra så det enda som skiljer filerna är numrena annar klarar inte winrar att fortsätta packa upp

Om du laddat hem filen från en sån där "sida" så är det säkert nån som lurat dig.

Kan hända att det är så ja.
Jag ska testa med några andra program men det är just den där diagnostic-rutan som dyker upp, nu var det 2 filer som var skadade eller saknades, så det kan väl hända att jag måste ladda ner allt igen då, brukar det funka om man laddar ner exakt samma filer igen? Kan dom försvinna på vägen ner?

Så här står det:

.r57: Packed data CRC failed in rep.iso. The volume is corrupt
.r58: The archive is either in unknown format or damaged

Last edited:
Har du överklockat datorn? Kan bli sådana här fel när man har klockat aningen för mycket. Ställ i så fall ner ett par hack och testa igen.

Vanligast är dock att filen är skadad och måste laddas hem igen. Om det inte är så att den redan var skadad när den laddades upp. Då brukar det dyka upp en ersättningsfil ganska snart.

Kan hända att det är så ja.
Jag ska testa med några andra program men det är just den där diagnostic-rutan som dyker upp, nu var det 2 filer som var skadade eller saknades, så det kan väl hända att jag måste ladda ner allt igen då, brukar det funka om man laddar ner exakt samma filer igen? Kan dom försvinna på vägen ner?

Så här står det:

.r57: Packed data CRC failed in rep.iso. The volume is corrupt
.r58: The archive is either in unknown format or damaged

Som jag skrev, det fattas förmodligen filer vilket gör att det inte går att packa upp hela filen.

Om du har alla filer så klickar du i en ruta som heter "keep broken files" och du kan använda filen du har packat upp sen.

Är det en film så blir det oftast en liten störning i bilden när du kommer fram till "felet" så att säga.

Om du har alla filer så klickar du i en ruta som heter "keep broken files" och du kan använda filen du har packat upp sen.

Är det en film så blir det oftast en liten störning i bilden när du kommer fram till "felet" så att säga.

Ok, men skulle man kunna ladda hem filen igen från exakt samma ställe man ladddade ner den från början eller ska man hitta samma "sak" som någon annan laddat upp och ladda hem den enstaka filen från den personen istället? Kan filerna bli "skadade" när dom laddas ner, eller är dom det redan innan man laddat hem dom isf?

2873776 Ok, men skulle man kunna ladda hem filen igen från exakt samma ställe man ladddade ner den från början eller ska man hitta samma "sak" som någon annan laddat upp och ladda hem den enstaka filen från den personen istället? Kan filerna bli "skadade" när dom laddas ner, eller är dom det redan innan man laddat hem dom isf?
De kan bli skadade, och de kan redan vara skadade.

Därför ska man kolla filerna mot en sfv fil för att kontrollera så att de inte är skadade, får du hem en skadad fil så tankar du ner samma fil igen fast från någon annan, då den skadade filen du tankade ner antagligen är skadad hos den du laddade ner den av.

Är det en DVD film så brukar jag inte bry mig då skadan sällan märks av, har tankat nån film som hade över 80 fel, men som inte syntes i filmen när jag tittade på den.

Är det däremot program så brukar jag tanka om det tills det inte har några skador.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg