Problem vid installation av XP

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
När jag ska installera XP på min nya burk så lägger den av efter att ha läst in alla drivrutiner eller vad den gör. Sen när det står i nederkant att XP startas så lägger den av och skärmen blir svart med endast markören uppe i vänstra hörnet. XP har alltså inte ens börjat att installeras. What to do? Är det nå drivrutiner som saknas eller? Tacksam för svar.

Ska tilläggas att jag är en rookie när det gäller datorer.

Nu är frågan hur långt kommer du? Har alla filer lagts på hårddisken och datorn har startats om? med då XP-bilden som visas?

Fast första frågan är: Är all hårdvara kompatibel med XP? Hur gammal är den och dess delar?

Maciver skrev:
Nu är frågan hur långt kommer du? Har alla filer lagts på hårddisken och datorn har startats om? med då XP-bilden som visas?

Fast första frågan är: Är all hårdvara kompatibel med XP? Hur gammal är den och dess delar?

Ja, det är bara nya prylar så det ska funka.

goodfella skrev:
Ja, det är bara nya prylar så det ska funka.

Polaren köpte en sprillans ny dator, det var DDR-minnet som inte var kompatibelt så ibland lyckades han installera XP, ibland sket sig själva installationen. Det kom upp en bluescreen och datorn startade om, aningen eneverande :)

[- sNaIjK -] skrev:
Polaren köpte en sprillans ny dator, det var DDR-minnet som inte var kompatibelt så ibland lyckades han installera XP, ibland sket sig själva installationen. Det kom upp en bluescreen och datorn startade om, aningen eneverande :)

Ja, det har fuckat upp sig fyr ggr i rad nu så det är väl bara att pröva på :)

Den står alltid och läser in i ett par sekunder (min?)
Med en liten markör i övre vänstra hörnet..Provat att vänta ett tag??

tycon1 skrev:
Den står alltid och läser in i ett par sekunder (min?)
Med en liten markör i övre vänstra hörnet..Provat att vänta ett tag??
Ja, efter ett tag kommer ett felmeddelande där det står nåt i stil med att:

windows avslutades pga att ett fel inträffade. Sen står det: session3_initialization_failed

Det ordnade sig. Brände en ny skiva med XP och körde med den istället. Då funkade det. Skuuumt. Så nu är jag igång å porr-surfar igen. :skrattaåt

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN