problem vid byte till crossljuddämpare?

pastillen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Suzuki ts125r
Hej!
Nu när vintern kommer börjar det bli dags att ta ner hojen i källaren o modda lite :tummenupp . En av modifikateinerna hade jag tänkt skulle vara att byta till en snygg crossljuddämpare istället för den mycket underligt formade originaldämparen :3freak . Mina frågor är nu om det kommer att bli en massa problem (förutom att den måste bestyckas om), kommer det att kunna få att funka?
För det hade ju varit kronan på verket att få den att se bättre ut och låta som en gud (90dB! hehe) tillsammans med twinlightsen och allt annat krimskrams jag ska beställa=)

//en stylingsugen Anders

Finns det inget effektavgas o beställa lr?
Borde ju va lättare o köpa det isåfall.

Freddola skrev:
Finns det inget effektavgas o beställa lr?
Borde ju va lättare o köpa det isåfall.

Nej, jag har hört att det inte finns till Ts :huvet ...konstigt nog. och så är denna ljuddämparen väldigt billig (600spänn)

600kr är väl inte billigt.. :va
Bestyckningen behöver du inte bry dig om, en ljuddämpare gör inte så mycket. Räcker med en snabb titt på stiftet men som sagt brukar inte skilja så mycket.

philsson skrev:
600kr är väl inte billigt.. :va
Bestyckningen behöver du inte bry dig om, en ljuddämpare gör inte så mycket. Räcker med en snabb titt på stiftet men som sagt brukar inte skilja så mycket.

Ok! 600kr är väl hanska billigt? iaf det billigaste jag har hittat (nypris 1200kr).
Jag får väl ta och beställa den nästa gång jag får mitt studiebidrag :tummenupp

//Anders

ta bort ljuddämparen som är däe nu och svetsa på den nya.. Behöver inte Byta munstycke. Bara när du byter hela systemet.. men ljuddämpare kan göra lite motstånd iförsig.. så den nya dämparen har kanske inte så mkt grajs i stoppat i sig som orginal.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...