Problem R6 -99

Mr.P

..........
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
SXV4.5 -09, R6 -03 och lite annat mys..
Nu kryper problemen fram så fort våren / sommaren kommer.
Behöver lite akut hjälp då jag har registreringsbesiktning imorgon, och jag får inte igång mc'n så att den går rent!

Har monterat 25kw strypningar under vintern och även haft igång den inne i huset/förrådet, den har gått igång och varvat bra.

Men sen igår när vi bar upp den till garaget så startar den i början och den puttrar på sålänge man inte rör gasen, men såfort man rör gasen surar den igen totalt och går inte att starta efteråt utan att hålla full gas (utan choke, men såfort man släpper gasen dör den), den går inte heller att varva och kan inte heller att starta med bara choken.
Idag nu när jag kom hem, så gick den igång med en stor avgassmäll, gick rent sålänge man inte rörde gasen, och när man gjorde det så dog den och surade till sig, precis som igår.

Vad jag har gjort sen vi bar upp den är inget radikalt, har satt in de 2 slangarna under tanken som kommer upp ur ramen (även testat nu i efterhand att demontera dem igen, men utan resultat - samt byta plats på dem) och slangklämman till bensinslangen, ingenting som borde ha någon betydelse.

Vad kan felet vara, strypningen felmonterad eller något annat? Någon inställning jag missat? Behöver lite akutsupport nu då jag har regbesiktning imorgon och det lär bli en sen kväll i garaget.

Har givetvist sökt på problemet, men hittar ingenting då jag inte vet riktigt vad jag ska söka på.

Lyft tanken och lyssna efter luftläckage, kolla även om ni har klämt någon slang. Min förra båge var en 99as r6a. Den gick som skit efter jag skruvat i den, och det var för att jag lyckats klämma en luftslang på vänster sida om förgasarbryggan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg