problem passform undertray till R1

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
Har problem med passformen på min undertray till R1:an så alla tips är välkommna!. Det är en från axesstrading (secdem) R1-01.

Har filat bort lite av godset just runt hålen på själva undertrayen så det blev lite bättre.

Dom plast vingar (flikar) som finns på insidan av bakpartiet ska dom vara kvar eller ska man ta bort dom :va . Ca 12 st tror jag.

Bifogar bild.

Bifogat

• PICT14012.JPG
    PICT14012.JPG
    101.4 KB · Visningar: 307
Last edited:
Välkommen till fil klubben!

MrR1 skrev:
Har problem med passformen på min undertray till R1:an så alla tips är välkommna!. Det är en från axesstrading (secdem) R1-01.

Har filat bort lite av godset just runt hålen på själva undertrayen så det blev lite bättre.

Dom plast vingar (flikar) som finns på insidan av bakpartiet ska dom vara kvar eller ska man ta bort dom :va . Ca 12 st tror jag.

Bifogar bild.
Välkommen till fil klubben! hm det är ganska tråkigt o stå o måtta o fila o åter fila.Jag har oxå köpt en från axesstrading o det är ett himla jobb o passa till den(än inte klar o håller på med jobbet).De små vingarna/tapparna ska vara kvar.Dock har jag märkt man får fila ner några millimeter på sidorna o även på tjockleken ska jag på o fila mer.
Jag har av bakkåpan oxå o sen gjort ett stag som motsvarar fästet på kåpan framme vid tanken,det är ca 22 cm mellan så man får rätt passform när det sen ska väl på hojen när man filat klart.
Ända problemet är att jag skulle behövt fler eller gärna nya plastploppar men vet ej vart jag kan hitta dessa,bra o billigt.
Det verkar inte riktigt stämma med de borrade hålen i undertailen så även där får man fila o ha sej.

Jag fick oxo fila upp några av hålen mer än så var det inte. Tycker dålig passform är sånt skit som KK o Sracing säljer som lossnar och ploppar ut längst bak om man kör lite bakhjul o stoppies, det 'är dålig passform:)

//R

Fick du inte med ett papper med bla en bild på som visar hur d ska se ut innan du kan montera din undertray?? Jag slängde på min på 2 h..fila,såga bort allt skräp(på din hoj) enligt bilden sen e d bara till o montera...

Jodå! det vållade inga bekymer. Men själva inpassningen av undertrayen
så det blir en någorlunda jämn kant i förhållande till bakdelen.
Det jag menar är att själva undertrayen bygger neråt och man vill väll att det ska vara så jämn kant som möjligt. :tummenupp
Kolla på den vänstra ringen där ligger den ok. Men på den högra så vill jag ha upp undertrayen mer...Jag misstänker att fila och så är väll det ända.

Bifogat

• PICT14033.JPG
    PICT14033.JPG
    130.2 KB · Visningar: 188
Last edited:
MrR1 skrev:
Jodå! det vållade inga bekymer. Men själva inpassningen av undertrayen
så det blir en någorlunda jämn kant i förhållande till bakdelen.
Det jag menar är att själva undertrayen bygger neråt och man vill väll att det ska vara så jämn kant som möjligt. :tummenupp
Kolla på den vänstra ringen där ligger den ok. Men på den högra så vill jag ha upp undertrayen mer...Jag misstänker att fila och så är väll det ända.
det där kan du fixa lätt, ta loss allt o sätt på det iordníngsföljd. Du får oxo ta i lite så att det passar :)

Bara ett litet inlägg imellan

Bara ett litet inlägg i mellan som oxå egentligen hör till här på sätt o viss.
Nån som vet vart man kan få tag i fler såna svarta plats pluggar/clips som man fäster undertailen med i bakkåpan?,fick tips i en annan tråd om att somliga bilar har såna o var o kollade på skroten men nä det är inte alls samma men den där ploppen/pinnen i mitten av plast pluggen.Nån som vet andra som passar eller nån skruvar som ändå ser snyggt ut när det är klart.
Kunde inte hitta dessa plastpluggar heller på nätet,är enda lösningen o gå till mc handlarn för o beställa extra pluggar?.
Sorry jag halka in med detta men hör ju på sätt o viss till monteringen.
Mvh R1 racer

Ravetrancer skrev:
det där kan du fixa lätt, ta loss allt o sätt på det iordníngsföljd. Du får oxo ta i lite så att det passar :)

Ska prova det. Tar nog lite på kanten med filen runt hela undertrayen den är ju inte direkt rak i profil. Godset är ju i tjockaste laget.

Vad tycks om diod bakljuset från clear alternetives?

MrR1 skrev:

Snyggt!

Följer det med bakljus med undertrayen eller är det orginal som används?
Har du några bilder på förvaringsutrymmet under passagerarsadeln?

gonzo skrev:
Snyggt!

Följer det med bakljus med undertrayen eller är det orginal som används?
Har du några bilder på förvaringsutrymmet under passagerarsadeln?

Hejsan! du använder orginal baklyset, Men jag beställde ett från clearalternetives det är likadant som orginal fast med klartglas och dioder
48 i varje lykta! (96 tot). Gick på 750:- med frakt från USA.

Kan knäppa några bilder imorgon och lägga upp.

Last edited:
R1 racer skrev:
Välkommen till fil klubben! hm det är ganska tråkigt o stå o måtta o fila o åter fila.Jag har oxå köpt en från axesstrading o det är ett himla jobb o passa till den(än inte klar o håller på med jobbet).De små vingarna/tapparna ska vara kvar.Dock har jag märkt man får fila ner några millimeter på sidorna o även på tjockleken ska jag på o fila mer.
Jag har av bakkåpan oxå o sen gjort ett stag som motsvarar fästet på kåpan framme vid tanken,det är ca 22 cm mellan så man får rätt passform när det sen ska väl på hojen när man filat klart.
Ända problemet är att jag skulle behövt fler eller gärna nya plastploppar men vet ej vart jag kan hitta dessa,bra o billigt.
Det verkar inte riktigt stämma med de borrade hålen i undertailen så även där får man fila o ha sej.

Vilken biltillbehörs firma som helst brukar ha sådana " Plastploppar"

Har nyss monterat en undertray från samma firma själv :va

MrR1 skrev:
Ska prova det. Tar nog lite på kanten med filen runt hela undertrayen den är ju inte direkt rak i profil. Godset är ju i tjockaste laget.

ser riktigtg nice ut:)

//R

Nu så!

Nu så efter några timmars filande o tillpassnade så ska man kolla imorn om det passar på hojen.Man fick ju fila upp hålen lite samt både ta på tjockleken o bredden på undertailen.Sen är det bara till o vänta på att plånkan blir lite tjockare så kan kan lackera den snyggt.

Tja!
Jag filade bort pucklarna som nr-plåten ska sitta på! Lackade sedan om den och och satte sedan nr-plåten mot skärmen med led-belysning... = Jävligt nice! Ett tips! Det sitter två plastnitar i ram fästet där du skruvar fast kutsen. Ta bort dom och tvinga dit (eller förgänga) två M8 skruvar, så kommer kutsen att sitta mycket stadigare och du slipper ev den glipa som blir mellan kutsen och kutslocket.

Mvh Stefan Team GR

r1amber skrev:
Tja!
Jag filade bort pucklarna som nr-plåten ska sitta på! Lackade sedan om den och och satte sedan nr-plåten mot skärmen med led-belysning... = Jävligt nice! Ett tips! Det sitter två plastnitar i ram fästet där du skruvar fast kutsen. Ta bort dom och tvinga dit (eller förgänga) två M8 skruvar, så kommer kutsen att sitta mycket stadigare och du slipper ev den glipa som blir mellan kutsen och kutslocket.

Mvh Stefan Team GR
Låter nice! har du kanske nån bild eller kan ordna på din modifikation? vore kul o se hur det blev så man själv kan ändra sig innan man gör det slutgiltiga o lackerar.
Mvh Peter

R1 racer skrev:
Låter nice! har du kanske nån bild eller kan ordna på din modifikation? vore kul o se hur det blev så man själv kan ändra sig innan man gör det slutgiltiga o lackerar.
Mvh Peter

Min ram och swing är inne för polering!.. Men troligtvis får jag ihop den igen någon gång under April igen... Jag plåtar några bilder då alla bitarna är på platts.

Mvh Stefan Team GR

Last edited:
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats