Problem - Netgear- Trådlös router

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har flyttat, packat ner/sumpat instruktionerna till min trådlösa router.

HUR loggar man in mot sin trådlösa router?
VAD är användarnamnet och lösenordet(default)?

...och sedan, den stora mystiskafrågan:
- varför tappar jag mina internetuppkopplingar en efter en?!
......alldeless för ofta försvinner mina uppkopplingar en efter en. Jag surfar trådlöst med hjälp av en Netgear Wireless Router.
Som exempel kan jag sitta och surfa SH i firefox, MSN, ladda ner via BitTorrent och betala räkningar via IE..... Efter en stund märker jag hur jag inte kan följa länkari den ena webläsaren medan den andra funkar så läönge man håller sig på samma sajt(SH),... därefter försvinner även den men MSN och BitTorrent funkar.. efter tterligare en stund slutar BitTorrent ladda och allra sist lägger MSN av...

Vad fan beror detta på?

om du inte ändrat nånting själv så är allt följande:

gå in på internet. skriv följande:

192.168.0.1

användarnamn: admin
lösenord: password (om inte så brukar det kunna vara t ex 12345 eller kanske 1234) bara å prova :tummenupp vad det andra beror på törs jag inte svara på, men det kan ha att göra med inställningarna i routern.. du kan ju skriva in användarnamn och lösenord för inernet när du kommer in på routern! testa dej fram så fixar det sej nog! *kör själv med en trådlös netgear, å för mej funkar det kalas!* :tummenupp

192.168.0.1 är då ingen internetadress.

Har du supit bort lösenordet kan du enkelt nollställa routern på baksidan eller undersidan typ.

Jag har en Netgear WGT634U. Default user/password: admin/password. Jag går in på http://192.168.1.1 för att konfa den.

Gå in på netgear.com:s forum och sök. Jag hade såna problem du har men efter att ha sett till att både routern och mitt ADSL-modem "får luft", routern stående i medföljande stöd, så funkar det kanon. Låter definitivt som att du har trubbel med överhettning pga att det funkar ett tag. Jag misstänkte även att min spänningsomvandlare gav för mycket. 16,8 volt obelastat (vilket nog är fel sätt att mäta) men det funkar nu så jag tänker inte byta om jag inte åker på andra problem.

Det finns en svensk support om du går in på www.netgear.se förresten. Fick bra tips och senaste firmwaren i förväg av en snubbe som hette Sören.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park