Problem med zx9-r 95:a

• Thread starter Thread starter Håkan och Madde
  • Start date Start date

Håkan och Madde

Guest
Hej jag hämtade hem min första cykel idag. En vän körde hem den åt mig. När det va ca 1km kvar dog den bara. Vi trodde att det va soppatorsk, Vred över till reserv och försökte starta. Inget hände den gick runt i motorn som vanligt men inget mer. Vi körde runt den tills det inte fanns batteri för att fortsätta. Jag harsen fyllt på med soppa och använde start hjälp men den e stendöd. Finns det någon som har några bra gissningar BLIR JAG ÖVERLYCKLIG. Tack på förhand. Håkan

jag hade en zx9r -98 som ja av någon anledning hade av tanken av, sen körde jag en bit och den betedde sig som soppatorsk, liksom dig körde jag slut på batteriet å kom hem å letade efter alla möjliga fel, efter några timmar kom jag på att bensinslangen från tanken satt i en dum vinkel och när man satte ner tanken på sin plats veks slangen och blev nästan platt....

du kan ju alltid kolla om det kan va nåt sånt enkelt, lycka till!
/mvh erik

Tack för tipset ska kolla. skriver sen hur de gick. Håkan

Skvätt i lite soppa i förknasarna, hjälp till med startgas kanske skit i tanken som satt sig. Kolla annars gnista, soppa luft gnista.

Hallå nu går den som en klocka. vet inte riktigt vad som va fel. Troligen bara glappt någonstans. Vi rev loss en J***a massa kablar och skit plus pumpen satte ihop och nu funkar den. Vill tacka för tipsen skönt för een nybörjareatt få hjälp. Håkan

från okle!
kommer du till björkvik imorgon??

//Robin

race

:yoparty Absolut. Klockan 10 är vi där. Ska du oxå dit? Blir det lugnt i kväll? Vi blir hemma hos grodan och tar en öl.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...