Symptom på min Yamaha TRX 850 -96
För det första läcker det ganska mkt olja från dräneringsröret från luftburken. Det röret som leder till ett litet hål i ramen på vänster sida.
Motorcykeln är väldigt svårstartad. När man väl får igång den så är det ganska mycket blårök ett tag.
Har plockat bort tändstift ett par gånger och dom är väldigt skitiga. Vet inte om de kan vara lite oljiga?
När den väl går igång går den hur bra som helst! Precis som vanligt! När jag stänger av efter att ha åkt och väntar ca 2 minuter är den nästan omöjlig att starta igen. Jag märkte också att ha blev varmare än normalt i motortempen sen det här började.
Mina misstankar lutar väl åt att det läcker in olja på något ställe där det inte ska göra det. Jag har inte sett någon minskning av oljenivån i glaset. För ca en vecka sedan tappade jag ur lite olja för MC-firman som hade servat den hade fyllt på över maxnivån. Jag har åkt med olja över maxnivå i kanske 20 mil.
Någon som har erfarenheter av något liknande?
Mvh
Henke
För det första läcker det ganska mkt olja från dräneringsröret från luftburken. Det röret som leder till ett litet hål i ramen på vänster sida.
Motorcykeln är väldigt svårstartad. När man väl får igång den så är det ganska mycket blårök ett tag.
Har plockat bort tändstift ett par gånger och dom är väldigt skitiga. Vet inte om de kan vara lite oljiga?
När den väl går igång går den hur bra som helst! Precis som vanligt! När jag stänger av efter att ha åkt och väntar ca 2 minuter är den nästan omöjlig att starta igen. Jag märkte också att ha blev varmare än normalt i motortempen sen det här började.
Mina misstankar lutar väl åt att det läcker in olja på något ställe där det inte ska göra det. Jag har inte sett någon minskning av oljenivån i glaset. För ca en vecka sedan tappade jag ur lite olja för MC-firman som hade servat den hade fyllt på över maxnivån. Jag har åkt med olja över maxnivå i kanske 20 mil.
Någon som har erfarenheter av något liknande?
Mvh
Henke