Problem med Yamaha DT 125Lc

PWC

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
Yamaha DT 125lc
Tjena! Vet inte om detta inlägg hamna rätt nu`? Men ja testar iaf=)

Det är så att jag har lite problem med min DT 125lc ypvs -84
Har precis bytt topp-packning på den, innan det gick den bra (tills packningen gick) iallfall problemet är nu att när man drar på med den så blir den genast väldigt varm och börjar varva s*tan och vägrar gå ner i varv så man måsste döda den. Jag satte packningen så som den förra satt så den borde sitta rätt? och vatten finns det i kylaren? Själv är jag inte så jätte kunnig på motorer och sånt, så är det nån här som kanske vet vad felet kan vara?..

//Mvh Johan..

Det är inte så att den nya packningen är tunnare än den gamla och att du får för hög kompression med den nya?

Farmarn skrev:
2468985 Det är inte så att den nya packningen är tunnare än den gamla och att du får för hög kompression med den nya?

Nae den är likadan som den gammal, förutom att ena hålet i packningen som jag antar har med kylningen och göra är pytte lite större? men det ska vell inte göra nåt?

tycker det låter som om den drar tjuvluft...
Hade du loss förgasaren när du bytte packningen?
Testa blåsa runt förgasaren med startgas och kolla om den ökar i varv.

Blir den varm när du är ute och kör, eller är det bara när du låter den stå och puttra?

Last edited:
Thesod skrev:
2470148 tycker det låter som om den drar tjuvluft...
Hade du loss förgasaren när du bytte packningen?
Testa blåsa runt förgasaren med startgas och kolla om den ökar i varv.

Blir den varm när du är ute och kör, eller är det bara när du låter den stå och puttra?

Förgasaren har inte vart loss, men det kanske har hände nåt där ändå? Det går att köra "normalt" med den, men drar man på så man kommer upp till 5-6 tusen varv så börjar den tokvarva och vägrar gå ner i varv. blir då genast glödhet även att jag stänger av den så snabbt som möjligt:S..

låter snarare som om det skulle vara trotteln som hänger sig, eller ypvsen som gör något dumt...
Är det tjuvluft så borde den inte öka där uppe, utan redan från botten...

Thesod skrev:
2471823 låter snarare som om det skulle vara trotteln som hänger sig, eller ypvsen som gör något dumt...
Är det tjuvluft så borde den inte öka där uppe, utan redan från botten...

Tog dän förgasaren och gjorde rent allt och kollade så allt va som det skulle, bytte insugs packning, nu värkar den funka som den ska igen=) tack för alla svar=)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park