centertanksen
Medlem
Min DR650SE -96 startade lite segt så tänkte att det kan vara ventilerna som borde justeras. Har gjort detta en gång förut och det gick det helt smärtfritt.
Fast efter denna gång så startar den inte då det känns som att startmotorn inte orkar dra runt motorn. Ventilerna som kändes lite lösa när jag ställde in dom sitter stenhårt och går knappt att rubba efter att jag försökt att starta. Prövade två gånger med samma resultat. Någon som vet vad jag kan ha missat? Innan startade den men det tog väldigt lång tid innan den gick igång om man jämför med hur den varit tidigare.
Så här gick jag iallfall tillväga
-Ställde motorn i ÖD genom att titta efter T:t i det lilla kikhålet
-Körde in ett bladmått 0.10 bladmått vid insuget. (ska vara 0.07-0.12)
-Körde med ett 0.20 bladmått till avgasventilerna (ska vara 0.18-0.22 eller nåt sånt)
-Drog åt allt, kollade igen och startade.
Fast efter denna gång så startar den inte då det känns som att startmotorn inte orkar dra runt motorn. Ventilerna som kändes lite lösa när jag ställde in dom sitter stenhårt och går knappt att rubba efter att jag försökt att starta. Prövade två gånger med samma resultat. Någon som vet vad jag kan ha missat? Innan startade den men det tog väldigt lång tid innan den gick igång om man jämför med hur den varit tidigare.
Så här gick jag iallfall tillväga
-Ställde motorn i ÖD genom att titta efter T:t i det lilla kikhålet
-Körde in ett bladmått 0.10 bladmått vid insuget. (ska vara 0.07-0.12)
-Körde med ett 0.20 bladmått till avgasventilerna (ska vara 0.18-0.22 eller nåt sånt)
-Drog åt allt, kollade igen och startade.