Problem med varvräknaren kawasaki zxr 750 -89 koso db-01r

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare.

har satt på en koso db-01r.men får inte varvräknaren att funka som jag vill. hade först kopplat den på (tror den heter varvtalsgivaren, som går till cdiboxen). men då diffade den på nästan 2500 varv när man låg i 110 km/h. har gjort rätt med alla inställningar. men fick sen reda på att den ska kopplas på pluskabeln som går till tändspolarna. men nu funkar den inte alls istället. vad gör jag för fel?

tacksam för svar

Länge sen jag kopplade in min men kopplade in den på kabeln till original varvräknaren.
Är du säker du ställt in allt rätt? 4 takt 4 cyl mm?

yes. 4 takt samt 4 cylindrar. ska testa en grej som jag inte gjort innan. men tror ni man kan få utslag på varvräknaren om man kopplar varvräknarkabeln direkt på jord?

Vet du vilken kabel som går till orginal varvräknaren??Var den du använde när den visade för lite?

hela elsystemet så hälften är original och hälften är eget. men prövade att koppla in värvräknare så som den sitter original men funkar fortfarande inte så misstänker att kabeln som går från instrumenthuset är en pluskabel. men kopplade den på ignition box (cdiboxen), på kabel som går ner till varvtalsgivaren och då gav det utslag som det står i första inlägget. för om jag har fattat det rätt så ska varven ligga på ca 4-4500 varv om man ligger i 110 typ?

Lättast är väl att utgå från tomgångsvarv? Borde ge lika mycket fel där som vid 4000rpm... om de diffar 2500 så borde den inte visa tomgångsvarv?
Om de inte blir någon störning!

Lättast är väl att utgå från tomgångsvarv? Borde ge lika mycket fel där som vid 4000rpm... om de diffar 2500 så borde den inte visa tomgångsvarv?
Om de inte blir någon störning!

jo sant. ska kolla lite närmare på problemet idag tänkte jag

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”