Problem med varvräknare Cbr900 års. 92/95

Fröhlen

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
CBR 900RR -92/95
Hejsan. är ny här på forumet och har fått problem med min mc så jag tänkte se om nån av er kunde hjälpa mej.

motorcykeln är en honda cbr900rr av årmodel 92 och 95 köpte den för ca 2 månader sedan och är helnöjd. den har 92ans ram och 95ans motor.

problemet började med att hastighetsmätar nålen låsnade så jag skruvade lös instrument panelen och limmade tillbaka den. och när jag skulle provköra så gick allt fint tills varvräknaren dog. :confused: for hem och skruvade isär för att kolla om nån kabel hade blevit klämd eller dylikt men har inte hittat nått fel än :( har spårat kabeln back till sitsen där det sitter en box som den går in i. är inget proffs på elektronik (eller stava som säkert folk kommer att reta sej på x-P) så jag har slut på ider på vad det kan vara.

är tacksam för alla förslag. om det är nån som har en instrument panel liggandes som funkar så kan jag vara intresserad att köpa den då det är mph på hastighetsmätaren jag har.

Mvh / Jimmi

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard