Problem med växlarna på ZX9

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Nån annan som har haft liknande problem eller är det bara min hoj.

Vid fullgas ax så får jag inte i 3an vad jag än gör.
Släpper jag helt och upprepar proceduren i lugn fart så går den i.

Hojen är ju nästan ny.

Även vid normal landsvägskörning så går ibland inte 3an och 4an i.

Det blir tvärstopp, ibland går den in om man trycker 2 snabba ggr med spaken.

Behöver väl inte säga att man knappast vinner några gatlopp på det här sättet.

Har hört att Kawas lådor kan vara klonkiga, men växla skall väl ändå gå.

/M
 
Växlar du med eller utan koppling?
Man växlar ju inte när man håller full ax....
 
De kan inte va så att du inte släpper ner "växelspaken" helt mellan växlingarna....pröva med att verkligen tänka på att vinkla ner foten ordentligt efter att du lagt i en växel.....jag hade samma problem när jag blev ivrig, skapligt irriterande att inte få i nästa växel när man racar mot nån! :4skrika :huvet :3freak
 
MrDaytona skrev:
De kan inte va så att du inte släpper ner "växelspaken" helt mellan växlingarna....pröva med att verkligen tänka på att vinkla ner foten ordentligt efter att du lagt i en växel.....jag hade samma problem när jag blev ivrig, skapligt irriterande att inte få i nästa växel när man racar mot nån! :4skrika :huvet :3freak

Japp, samma problem hade jag vid 2-3 när jag nyss köpt min hoj. Jag trodde lådan var dålig, men det berodde på att jag hade tryck på växelspaken omedvetet, därför fick jag inte in 3:an när jag frikopplade.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top