Vill börja med att säga att jag är ny här på forumet. Verkar vara ett riktigt trevligt forum!
Har lite problem med väexllådan och tänkte kolla om någon vet vad det kan vara (själv kan jag inte så mycket om motorer etc.)
Märkte efter gårdagens körning att växellådan strular lite. Har en Yamaha 660X från 2005. När cykeln är avstängd och jag petar i en växel 1an eller 2an och sedan håller in kopplingen så ligger liksom växeln kvar, även fast jag håller in kopplingen alltså. Är inte det jävligt skumt? Det går att rulla cykeln men växeln tar emot ganska mycket, cylindern gick runt på 2an t.ex. Snackade med en polare och han trodde att en packning kanske gått? Ska åka förbi Yamaha-center någon dag i veckan. När jag kör funkar allt som det ska, det som är så sjukt.
Tack på förhand!
Har lite problem med väexllådan och tänkte kolla om någon vet vad det kan vara (själv kan jag inte så mycket om motorer etc.)
Märkte efter gårdagens körning att växellådan strular lite. Har en Yamaha 660X från 2005. När cykeln är avstängd och jag petar i en växel 1an eller 2an och sedan håller in kopplingen så ligger liksom växeln kvar, även fast jag håller in kopplingen alltså. Är inte det jävligt skumt? Det går att rulla cykeln men växeln tar emot ganska mycket, cylindern gick runt på 2an t.ex. Snackade med en polare och han trodde att en packning kanske gått? Ska åka förbi Yamaha-center någon dag i veckan. När jag kör funkar allt som det ska, det som är så sjukt.
Tack på förhand!