Problem med USB porten till digitalkameran.

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Har precis fått min digitalkamera en Minolta G400.
När jag kopplar in den mot datorn med USB sladden så dyker det ju upp en ruta om att en ny maskinvara hittats. När den försöker installera den så får jag upp ett felmeddelande på drivrutinen om att det är "Felaktig data" och det fungerar inte att göra installationen. (se bild)

Med kameran fick jag en cd skiva och på den finns det inte någon drivrutin för Win XP Pro.
XP hittade min kamera till en början men just g400.ini filen kan den inte installera.
Jag har kollat på www.minolta.se över drivrutiner som finns och laddat hem allt jag kan hitta. Hittar dock en fil på www.konicaminoltasupport.com som ska vara en uppdatering eller nåt sånt men det täcker bara Win95/Win98 och INTE Win XP. Jag provade ändå att ladda ner den och se om det kunde lösa problemet med felet jag har kvarstår. På Microsofts hemsida finns det inte någon lösning heller.

Någon annan än jag som har råkat ut för det här problemet som har någon lösning?

Det är Win XP Pro jag kör på datorn.

Andra USB anslutna saker fungerar dock ok.

Bifogat

• problem.jpg
    problem.jpg
    46.5 KB · Visningar: 83
1. Koppla in kameran i datorn.
2. Stäng uppkommande rutor.
3. Gå in på "Den här datorn"
4. Leta efter en ny ikon, den skall ligga under "Enheter med flyttbara lagringsmedia"
5. När du hittat ikonen, dubbelklicka på den.
6. Antingen finns bilderna/filmerna i denna mapp eller så ligger dom i en undermapp. Ligger dom i en undermapp behöver du bara forsätta gräva.

PM:a om det inte löser sig.

Good luck!

Itacha75 skrev:
1. Koppla in kameran i datorn.
2. Stäng uppkommande rutor.
3. Gå in på "Den här datorn"
4. Leta efter en ny ikon, den skall ligga under "Enheter med flyttbara lagringsmedia"
5. När du hittat ikonen, dubbelklicka på den.
6. Antingen finns bilderna/filmerna i denna mapp eller så ligger dom i en undermapp. Ligger dom i en undermapp behöver du bara forsätta gräva.

PM:a om det inte löser sig.

Good luck!

Lösningen på problemet var att jag installerade om ServicePack 1 till XP igen och därefter så fungerade det. 3 dagars felsökning och SP1 var ett sista desperat försök att få det att fungera och det gjorde det.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park