Problem med tomgången på gsxr 750 -99

fjantarina

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
suzuki gsxr 750 -99
Hej. Jag har problem med tomgången på min gsxr 750 -99.
Den startar och blir varm men kan inte gå på tomgång, den dör direkt.
Vart sitter tomgångs skruven på denna hoj? Har letat men förjäves :S
Eller finns det någon som har någon annan förklaring på detta problem?

Tack på förhand.

Tror det är likadant som på min -98 som jag hade innan, då satt den ungefär vid kylarvätskebehållaren bakom kåpan på vänster sidan precis där man har vänsterknäet. Tror dock att felet beror på annat, varför inte dåliga tändstift eller nått. Precis framtagen ur dvalan eller har du kört med den i år?

Som sagt, har du kört i år? Hur fräsch är soppan? Hur rent är luftfiltret?
På dom där finns det fuskchoke, som enbart höjer tomgången genom att gasa lite. Kan du ställa den så att den håller 1100 varv? Eller vill den bara dö under 2-3k varv?

Tror det är likadant som på min -98 som jag hade innan, då satt den ungefär vid kylarvätskebehållaren bakom kåpan på vänster sidan precis där man har vänsterknäet. Tror dock att felet beror på annat, varför inte dåliga tändstift eller nått. Precis framtagen ur dvalan eller har du kört med den i år?

Okej ska kolla om jag hittar den. Nej det är helt nya tändstift så detta är inte felet. Jag har kört med den ca 3km. Den har oxå blivit varm men ändå inte kunnat gå på tomgång.

Som sagt, har du kört i år? Hur fräsch är soppan? Hur rent är luftfiltret?
På dom där finns det fuskchoke, som enbart höjer tomgången genom att gasa lite. Kan du ställa den så att den håller 1100 varv? Eller vill den bara dö under 2-3k varv?

kört cs 3 km i år. Soppan är ny. Filtrer är oxå rent. Den dör under ca2-3k varv :S

Last edited:
Dör under 3k varv sa du, ditt batteri, hur gammalt är det, och hur mår det? Generatorn börjar ladda nånstans vid 3k varv. Lyser lyset som det ska? Går startmotorn runt som den ska? Låna nån annans batteri, eller dra startkablar från en bil å se om du får tomgång.

Jag har facit!!

Jag har samma, eller hade samma problem. Det ar choken som inte går tillbaka till sitt utgångsläge igen efter att du använt den. Plocka vänsterkåpan och tryck manuellt in chokreglaget (bara att följa uppifrån och ner från reglaget på styret och se var de rör sig) smörj den lilla detaljen som rör sig när du rör på reglaget så att den går lätt och testa igen, de kommer att funka. Chokens grundläge är i det inre läget och dit går den inte tillbaka om den kärvar!

Lycka till! Ps. Jag bytte wiren oxå! Ds.

Hur gick det, har du fått liv i hojen, vad var felet?

Jag har samma, eller hade samma problem. Det ar choken som inte går tillbaka till sitt utgångsläge igen efter att du använt den. Plocka vänsterkåpan och tryck manuellt in chokreglaget (bara att följa uppifrån och ner från reglaget på styret och se var de rör sig) smörj den lilla detaljen som rör sig när du rör på reglaget så att den går lätt och testa igen, de kommer att funka. Chokens grundläge är i det inre läget och dit går den inte tillbaka om den kärvar!

Lycka till! Ps. Jag bytte wiren oxå! Ds.
Synd bara att du har fuggar å en Gixxer 750 -99 har sprut, dvs ingen choke! :mattias

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka