Problem med tomgång på Ktm 640

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Ort
Malmö
Hoj
Ingen för tillfället
Hej alla motardfreaks :hihi
Var ute igår med hojen o hade kul. Efter ett tags körande så fanns där helt plötsligt ingen tomgång och det smattrar mycket från avgassystemet när man släpper på gasen. Konstigt tycker jag för den går bra annars när man drar på och den var inte såhär innan gårdagen Hojen är en Ktm 640 sm -03:a
Någon som har bra tips på vad det kan vara?

Tacksam för svar!

//Tobbe
 
MrxXx skrev:
2217277 Hej alla motardfreaks :hihi
Var ute igår med hojen o hade kul. Efter ett tags körande så fanns där helt plötsligt ingen tomgång och det smattrar mycket från avgassystemet när man släpper på gasen. Konstigt tycker jag för den går bra annars när man drar på och den var inte såhär innan gårdagen Hojen är en Ktm 640 sm -03:a
Någon som har bra tips på vad det kan vara?

Tacksam för svar!

//Tobbe


kanske nån slangklämma mellan förknasare och insug har släppt`?

låter som den tjuvar luft nånstans...
 
MrxXx skrev:
2217277 Hej alla motardfreaks :hihi
Var ute igår med hojen o hade kul. Efter ett tags körande så fanns där helt plötsligt ingen tomgång och det smattrar mycket från avgassystemet när man släpper på gasen. Konstigt tycker jag för den går bra annars när man drar på och den var inte såhär innan gårdagen Hojen är en Ktm 640 sm -03:a
Någon som har bra tips på vad det kan vara?

Tacksam för svar!

//Tobbe
Feta smällar när man släpper på gasen brukar bara komma när soppan håller på o ta slut. verkar som att den inte får tillräckligt med soppa. kan vara att den tar tjuvluft som kille på trehjulingen skrev :D
 
Hm nä tomgångsskruven har jag varit på men det hjälper inte. Får se om polaren kan lösa det åt mig. Angående "smällarna" så kan det nog vara det att det e lite soppa i tanken för den e snart nere på reserv. Hur som helst har kompisen lovat att riva ner o göra ventiljustering åt mig samt ta av förgasaren o kolla om där e skit i den. Tänkte bara att jag kollar med er oxå om ni kände till nåt speciellt "vanligt" fel. Jag tackar för svaren grabbar! Vi ses på vägarna :yoparty

//Tobbe
 
Vill bara tillägga att idag kolla vi ventiler och justerade dem lite. Sen plockade vi av fuggen för att se om det satt "skit" i den och vi tänkte oxå se över blandskruven...till vår förvåning så satt där ingen blandskruv, den var borta :va Vi kliade oss i våra skallar och undrade lite över hur hojen ändå gått så pass bra som den gjort utan den. Såg att jag hade 160 i huvudmunstycke och 45 lågfart. Imorgon blir d till att ringa efter en ny skruv och andra lågfartsmunstycken.

Mvh//Tobbe
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top