Jo det är så att en polare har problem med sin 750. Det är en cb från 80-talet. Problemet är att tändstiften blir helt igensotade. När dom är rena och fina går det att köra ett par ggr för att senare bli mer och mer sotiga och motorcykeln går såklart sämre och sämre tills den inte startar mer pga sotet! Jag vet att oftast så är det luft-bränsle blandningen som jäflas och vi tittade på det och klart som det var upptäckte vi att en av slangarna(?) från luftburken inte satt i ordentligt. Ordnade det direkt men problemet kvarstår
Dock undrar jag om ni kan hjälpa mig med detta för börjar bli lite segt. Man tycker inte att en motorcykel som först fungerat bra ska plötsligt jäflas så pass mkt
En sak som polaren läste på ngt forum var att byta till 4:1 avgassystem kan påverka detta men jag tycker inte det? eller har jag helt fel? Snälla hjälp!
Dock undrar jag om ni kan hjälpa mig med detta för börjar bli lite segt. Man tycker inte att en motorcykel som först fungerat bra ska plötsligt jäflas så pass mkt
En sak som polaren läste på ngt forum var att byta till 4:1 avgassystem kan påverka detta men jag tycker inte det? eller har jag helt fel? Snälla hjälp!