Problem med svarta kanter i windows 7

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Eftersom att moderatorerna uppenbarligen inte läser dumpforumet så gör jag en ny tråd. Problemet är alltså att när jag sänker upplösning från 1680x1050 så får jag svarta kanter runt fönstret.

Ungefär som att skärmupplösningen är densamma och den bara ritar upp 1280x768 i mitten av skärmen. Bilden stretchas inte över hela skärmen.

Jag har sökt i catalyst. Jag har sökt i kontrollpanelen. Jag har sökt i bios. Jag hittar ingen inställning för att stretcha bilden.

Det blir lite tråkigt i längden att spela starcraft och wow på typ 8".

Sökt på skärmen? Den skalar ibland också om beroende på dina inställningar. T.ex. när jag kör 4:3 på min 16:9 native skärm så får jag kanter eller ej beroende på skärminställningarna.

Sökt på skärmen? Den skalar ibland också om beroende på dina inställningar. T.ex. när jag kör 4:3 på min 16:9 native skärm så får jag kanter eller ej beroende på skärminställningarna.

Jag har laptop, det är inte så många rattar och grejer på skärmen då.

gå in i catalyst CC --> gå till din skärm (min på den stationära är "digital panel(DVI)" --> under "image scaling" välj "maintain aspect ratio" eller "scale image to full panel size" den senare fyller hela skärmen men kan ge sämre bildkvalite

gå in i catalyst CC --> gå till din skärm (min på den stationära är "digital panel(DVI)" --> under "image scaling" välj "maintain aspect ratio" eller "scale image to full panel size" den senare fyller hela skärmen men kan ge sämre bildkvalite

Grejen är att det inte finns någonting alls att ställa in där. Jag har nu däremot hittat inställningen genom att gå till grundinställningar istället för avancerade inställningar.

MEN SJÄLVKLART SÅ HOPPAR DEN GENAST TILLBAKS TILL LÄGET: Ändra inte storlek.

Många tårar har fällts och mycket hår har slitits. Fruktansvärt irriterande.

Drivrutiner för skärmen kanske kan hjälpa?

EDIT: Va ju laptop. Kan det inte va någon skitinställning i windows skärminställningar som drar tillbaka inställningarna du gör i catalyst?

Vissa laptops jag haft har haft en BIOS-inställning för om skärmbilden ska skalas upp vid lägre upplösningar...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg