Problem med Suddig Text!

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Har ett litet problem med suddig text på min dator. Det yttrar sig främst vid liten text och det blir då mycket svårt att läsa texten. Vad beror detta på? Är det någon inställning eller vad? Har senaste verisionen av drivisar till grafik kortet, det har fungerat förut men jag var tvungen att formatera om datorn och efter det har det varit såhär.

förmycket klet på skärmen...
skärmen klarar kanske inte upplösningen

Det kan inte vara något så simpelt som att du har ClearType aktiverat?

Egenskaper för bildskärm > Utseende > Effekter

det ovanstående + 16bit färgdjup. Kan kötta ihop sig på missa skärmar med 24bit+.

som jag sa innan så har det fungerat förut med precis samma Hårdvara och Mjukvara. Det verkar också som att det bara är i Internet explorern fenomenet uppstår.

Maveriq skrev:
Det verkar också som att det bara är i Internet explorern fenomenet uppstår.

Du får väl ställa en rulle hushållspapper bredvid datorn när du surfar.
Tjejerna som syns på skärmen är inte på riktigt! ...inte för dig som ser på dem på datorn iaf! :tungan

sitter inte vid min dator nu men kan ta en skrämdump i eftermiddag på webhallen.se där man kan se den suddiga texten tydligt.

Maveriq skrev:
som jag sa innan så har det fungerat förut med precis samma Hårdvara och Mjukvara. Det verkar också som att det bara är i Internet explorern fenomenet uppstår.

Testa gå in under rubrik "Visa" i listen och sedan "Textstorlek"
Jag har valt mellan där, och har inte suddigt, däremot vid minst kan det bli lite grötigt.

Deadmetal skrev:
Testa gå in under rubrik "Visa" i listen och sedan "Textstorlek"
Jag har valt mellan där, och har inte suddigt, däremot vid minst kan det bli lite grötigt.

:tummenupp Tack så mycket det löste problemet.

Ser att tråden är avklarad och problemet löst sig men jag vill ändå slå ett slag för Tjet's tips. :tummenupp Använt FF i flera år (ända sen den hette Phoenix) och jag har aldrig tittat bakåt. Majoriteten av mina polare har sedan länge gått över till FF. Ett jätteplus med den är alla sköna extensions för att blocka add's, surfa med mouse gestures (håll in höger mus-knapp och gör gester för navigering) mm mm mm. Desta, du kommer sannolikt aldrig byta tillbaka.

Tjet skrev:

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...