Problem med styrdämpardelar!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Jag letar som en dåre i garaget efter fästet till Öhlins styrdämparen. Någon som vet vart man kan få tag i denna lilla bit som är inringad på bilden nedan?

Bifogat

• post-23-1143645686.jpg
    post-23-1143645686.jpg
    38.4 KB · Visningar: 92
Vapor skrev:
2044233 Jag letar som en dåre i garaget efter fästet till Öhlins styrdämparen. Någon som vet vart man kan få tag i denna lilla bit som är inringad på bilden nedan?

ring Ölins Orsa dom kanske kan hjälpa dig 0250-594240 annars är väl motorspeed general agenter och kan ta fram delen 021-351925 :tummenupp

Gottis skrev:
2044249 ring Ölins Orsa dom kanske kan hjälpa dig 0250-594240 annars är väl motorspeed general agenter och kan ta fram delen 021-351925 :tummenupp

Danke skön! :pannkyss

Dom har inte öppet nu va? :va
Satsar på det imorgon om jag inte har hunnit riva ut all inredning i garaget och funnit biten.

Vapor skrev:
2044256 Danke skön! :pannkyss

Dom har inte öppet nu va? :va
Satsar på det imorgon om jag inte har hunnit riva ut all inredning i garaget och funnit biten.
Ingen orsak :)
ring och kolla

Berde dig dock på en chock angående priset. Jag behövde samma bit till min styrdämpare och generalagenten uppgav det facila priset av 1215:-. Jag pratade sedan med en anställd på Öhlins och han sade att det är de små volymerna av dessa stag (olika för nästan varje modell) som gör priset hutlöst.
Alternativet är möjligen att fräsa staget på en verkstad.

Lycka till!

steka skrev:
2044409 Berde dig dock på en chock angående priset. Jag behövde samma bit till min styrdämpare och generalagenten uppgav det facila priset av 1215:-. Jag pratade sedan med en anställd på Öhlins och han sade att det är de små volymerna av dessa stag (olika för nästan varje modell) som gör priset hutlöst.
Alternativet är möjligen att fräsa staget på en verkstad.

Lycka till!

WOOOOOOW
Är det värt det priset?!?!
Kan man få typ en ritning på måtten och sånt på den lilla biten så man vet hur den ska fräsas?!

Last edited:
Lånar tråden lite sorry!

Hyper Pro styrdämpare, vart hittar man återförsäljare till dem? Vem säljer i Sverige? Har googlat och sökt men hittar bara usa sidan :va

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig!

Är intresserad av att tjöpa en till min -03:a

Edit: Hittade en

Last edited:
Snackade med en Öhlinförsäljare nu. Den lilla metallbiten kostar 1169:-
Någon som har en billigare lösning på problemet? Någon som kan tillverka en sån i aluminuim eller liknande så är jag villig att betala. Allt är bättre än det priset!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D