Problem med starta och tomgång (i bland) på R1 2007

Hazze80

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
Aprilia Rsv4 Factory-SE
I höstas fick jag bekymmer med hojen efter att jag tvättat den, starta till för att sedan stanna igen och efter upprepade försök så starta den med lite gas, men så fort jag släppte gasen så stannade den igen. Prövade att starta den med lite gas igen och varva till den lite och efter det gick den på tomgång. Men problemet kommer och går fortfarande med att den i bland inte går att starta utan att ha lite gas och nästa gång så funkar det hur bra som helst att start utan att vrida på rullen, Någon som varit med om detta??? :va

Låter den annorlunda mot innan? Om den går på 3 cylindrar hade jag kollat tändhattar/stift.

Nej det märks absolut ingen skillnad varken i ljud som att en burk skulle varit borta, Den går att köra när den väl går och märks inte då heller att den går sämre än tidigare.

Låter den annorlunda mot innan? Om den går på 3 cylindrar hade jag kollat tändhattar/stift.

min polare har samma problem med sin, spolarna , tps är mätte och kollade visar inga konstigheter. Även letat efter tjuvluft hittar heller inga konstigheter där R6 2003 (insprut)

edit:visar inga felkoder heller. Detta händer ibland slumpat ibland, kall ibland varm osv

Ringde precis Yamaha Center Malmö och frågade dom ang om mitt problem, och dom sade att det lät som att tomgångs motorn behöver justeras in. Dom hade haft liknande fal tidigare och efter en justering så var felet borta.
Så det är väl bara att beställa en tid på verkstaden och hoppas att det är den felande länken!!:gnissla

Kolla vakuumslangarna som sitter under spjällhusen.Dom brukar bli mjuka och kläms ihop vilket får följden att det inte blir nån tomgång och man måste "stödgasa".

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti