Problem med soppakranen?!?

Frisk89

lite bättre än alla andra!
Gick med
2 Dec 2010
Hoj
1989 Suzuki GSX-R
Hejsan!

Har ett störande problem med min gsxr 89a, när jag ställer soppakranen på "on" så fungerar hojen fint ca 1 kilometer, sen börjar den hosta och slutligen dör den..
Verkar som att det inte flödar tillräckligt bra.

Sätter jag den på "preal" så verkar den gå för fett (den vill bara fungera på riktigt höga varv) och när den står still så fyller den cylindrarna.... :huvet
Jag utgår ifrån att soppakranen är vakuumstyrd?
I så fall, vilken av slangarna är vakuumslangen?
Det går 3 slangar från kranen, 2 st grövre, och en smal slang som går till den fjärde förgasaren.

Om någon har en aning om vad det kan vara så är jag ytterst tacksam för svar :Bugar

Tack på förhand!

Den borde väl rimligtvis inte gå för fett i prime läge, om inte flottörnålarna är slitna? Eller ska det vara så att de inte orkar stänga vid fullt flöde?

Den borde väl rimligtvis inte gå för fett i prime läge, om inte flottörnålarna är slitna? Eller ska det vara så att de inte orkar stänga vid fullt flöde?

Nä man tycker ju inte det, nåt fel verkar det ju vara iaf.
Råkade glömma kranen på prime läge när hojjen stog parkerad i garaget och efter ca 15 minuter när jag upptäckte det så va cylindrarna fyllda..
Ska prova byta vakumslangen till och börja med iaf. :)

Nä man tycker ju inte det, nåt fel verkar det ju vara iaf.
Råkade glömma kranen på prime läge när hojjen stog parkerad i garaget och efter ca 15 minuter när jag upptäckte det så va cylindrarna fyllda..
Ska prova byta vakumslangen till och börja med iaf. :)

Skojar du? Eller är det jag som missuppfattar?
Först och främst är naturligtvis problemet att förgasarna flödar, alltså flottörerna eller deras ventiler/ nålar inte tätar, eftersom bensin rinner ner i motorn.

Skojar du? Eller är det jag som missuppfattar?
Först och främst är naturligtvis problemet att förgasarna flödar, alltså flottörerna eller deras ventiler/ nålar inte tätar, eftersom bensin rinner ner i motorn.

Jo så långt hänger jag också med.
Ska montera bort förgasarna och åtgärda det.
men det kommer inte att förändra faktumet att den får för lite soppa när kranen står på "on"?

Klassiskt Gixxer fel

Klassiskt Gixxer fel 1: Kass soppakran: Byt soppakran.
Klassiskt Gixxer fel 2: Tanklocket läcker in vatten och det blir skit i tanken som åker ner i förgasarna och gör att det flödar över samt att hojen hackar.

Klassiskt Gixxer fel 1: Kass soppakran: Byt soppakran.
Klassiskt Gixxer fel 2: Tanklocket läcker in vatten och det blir skit i tanken som åker ner i förgasarna och gör att det flödar över samt att hojen hackar.

Det verkar stämma mycket bra det du säger!
Soppakranen funkar kanon på Reserven, men helt död på "on" läget..
Förgasarna va mycket riktigt skitiga invändigt och en av dom flödade rejält!
Tanklocket läckte också ganska ordentligt ^^

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...