<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag har problem med min Tm Smx 450 FI -12 supermoto cykel.
Antingen är det bränslepumpen som leverarar för lite bränsle eller så är det Cdi:n som styr signalen till pumpen.
Frågan är hur jag felsöker?
När man tryckt på startknappen tidigare så har Cdi:n berättat för soppapumpen att prima systemet. Det händer inte numera.
Mäter jag hur mkt. spänning den ger till soppapumpen så diffar det mellan 0,1-3 v.
Kruxet är dock att soppapumpen ger bränsle när jag kör utan slang.
Vad kan vara normal spänning till en sån bränslepump?
Sitter det nån funktion i pumpen med typ överströmningsventil? Kanske nån slags avstägningsventil? D.vs släpper förbi allt bränsletryck över t.ex 1 bar?
Är liknanade konstruktion som på de flesta moderna 4-t motocross cyklar.
Antingen är det bränslepumpen som leverarar för lite bränsle eller så är det Cdi:n som styr signalen till pumpen.
Frågan är hur jag felsöker?
När man tryckt på startknappen tidigare så har Cdi:n berättat för soppapumpen att prima systemet. Det händer inte numera.
Mäter jag hur mkt. spänning den ger till soppapumpen så diffar det mellan 0,1-3 v.
Kruxet är dock att soppapumpen ger bränsle när jag kör utan slang.
Vad kan vara normal spänning till en sån bränslepump?
Sitter det nån funktion i pumpen med typ överströmningsventil? Kanske nån slags avstägningsventil? D.vs släpper förbi allt bränsletryck över t.ex 1 bar?
Är liknanade konstruktion som på de flesta moderna 4-t motocross cyklar.