problem med slip on

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag har nyligen inköpt ett gpr slip on i titan. Jag började med att skruva bort gamla systemet, satte dit röret och skulle avsluta med att sätta på själva "burken". Men det är stört omöjligt att trycka på den på röret, vi har varit 3 killar som försöker trycka på det i en timme i går kväll, vi får in röret ca. 2-3 millimeter, sen är det stopp. nu får vi varken ut röret eller kan trycka in det mer ,alltså helt tvärstopp. Ska det vara så svårt eller har jag fått grejer som inte passar.

tikki skrev:
2240200 Jag har nyligen inköpt ett gpr slip on i titan. Jag började med att skruva bort gamla systemet, satte dit röret och skulle avsluta med att sätta på själva "burken". Men det är stört omöjligt att trycka på den på röret, vi har varit 3 killar som försöker trycka på det i en timme i går kväll, vi får in röret ca. 2-3 millimeter, sen är det stopp. nu får vi varken ut röret eller kan trycka in det mer ,alltså helt tvärstopp. Ska det vara så svårt eller har jag fått grejer som inte passar.

Jag bytte på 30 minuter mitt slipon... var bara att trycka dit det.... men hade det inte varit klokt att mäta först.. ?

_flex_ skrev:
2240268 Jag bytte på 30 minuter mitt slipon... var bara att trycka dit det.... men hade det inte varit klokt att mäta först.. ?

Jo, det hade det nog, men jag är en sån där godtrogen person som tar för givet att om man köper någonting så ska det funka utan problem

Jo men jag är en sån där godtrogen person, som tar för givet att grejer som man köper ska fungera utan problem. Ligger det i samma kartong förutsätter jag att det är kontrolerat på fabriken

Kan du inte spruta in 5-56 eller WD-40 i skarven, så du får loss det igen?
Borde funka till sist. Det kan ju vara så att ditt rör eller sliponröret inte ör helt runt, otan kanske fårr en smäll och blivit minimalt ovalt.

Får du loss det, testa att slipa lite på insidan och utsidan, dvs. på kontaktytorna, fetta lite och trä på.

5-56 har jag provat utan framgång, får jag loss röret ska jag nog prova att slipa eller fila. Eller så åker jag till butiken och slänger upp det på bordet och ber dom sätta på det.

tikki skrev:
2240200 Jag har nyligen inköpt ett gpr slip on i titan. Jag började med att skruva bort gamla systemet, satte dit röret och skulle avsluta med att sätta på själva "burken". Men det är stört omöjligt att trycka på den på röret, vi har varit 3 killar som försöker trycka på det i en timme i går kväll, vi får in röret ca. 2-3 millimeter, sen är det stopp. nu får vi varken ut röret eller kan trycka in det mer ,alltså helt tvärstopp. Ska det vara så svårt eller har jag fått grejer som inte passar.

Kolla med mc bolaget dom kan nog hjälpa dig
Tel: 08-445 60 80
Fax: 08-445 60 89

MC Bolaget
Girovägen 11v, Veddesta

Det är av dom jag köpt det. Åker nog dit efter jobbet o ber om hjälp

Det visade sig att hålet inne i själva burken blivit lite ovalt, så fast vi slipade ner röret och mätte så gick det ändå inte att få på röret. Men Mc-Bolaget åkte iväg och fixade ett nytt slip on till mig, och som plåster på såret så rullade dom in hojen i verkstaden och satte på det åt mig. Det kallar jag service!
Nu mullrar hojen fint
Slutet gott, allting gott

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna