Problem med skrivarna.

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Har uppstått ett märkligt fel på datorn på jobb, alla skrivarna är plötsligt borta och man kan inte längre lägga till någon ny skrivare.
Jag har provat allt som jag känner till, har dock ej installerat om XP men det hoppas jag att slippa.
Jag bifogar en bild på meddelandet man får upp om man klickar på lägg till skrivare. Någon som känner till vad detta beror på?

Tack. /Max

Bifogat

• fel.jpg
    fel.jpg
    64.3 KB · Visningar: 55
Mackz skrev:
Har uppstått ett märkligt fel på datorn på jobb, alla skrivarna är plötsligt borta och man kan inte längre lägga till någon ny skrivare.
Jag har provat allt som jag känner till, har dock ej installerat om XP men det hoppas jag att slippa.
Jag bifogar en bild på meddelandet man får upp om man klickar på lägg till skrivare. Någon som känner till vad detta beror på?

Tack. /Max

Det verkar som spoolertjänsten inte är i gång på din burk, kolla under kontrollpanelen/administrationsverktyg/tjänster, där ska print spoolertjänsten vara startad för att skrivarna ska funka!!

Bjornen skrev:
Det verkar som spoolertjänsten inte är i gång på din burk, kolla under kontrollpanelen/administrationsverktyg/tjänster, där ska print spoolertjänsten vara startad för att skrivarna ska funka!!

Jättetack! Men när jag ska starta Print Spooler får jag upp det här meddelandet. :(

Bifogat

• fel.JPG
    fel.JPG
    11.7 KB · Visningar: 44
Mackz skrev:
Jättetack! Men när jag ska starta Print Spooler får jag upp det här meddelandet. :(
installera om spool tjänste. har du en hp? troligen. kör in cd skivan. använder du usb eller en skrivar server? kan vara den som brakat. vet att hp har problem med dem..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT