Problem med skrivare efter bläckpatronbyte

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjena.
Har en Canon Pixma iP2600 skrivare.
Bytte idag bläckpatron i den till en "piratpatron" från en känd internetsajt. Nu vill inte skrivaren skriva ut korrekt, varannan rad ser ut som om det fattas bläck. Ungefär som en tvärstrimmig vit linje går genom texten.
Skrivaren varnar mig också om att bläckpatronen börjar bli tom trots att den är nybytt.
Är detta till följd av att det inte är originalpatron? Kan skrivaren känna igen det?
Jag har kollat att allt sitter rätt, rengjort munstyckena, men ingen skillnad.

Någon som har en ide vad som är fel och hur jag kan lösa detta?

Skrivarna känna av det om tillverkaren vill det.
Men låter mer som om piratpatronen är av lite dålig kvalité och inte matar på som den ska, och svarar med fel signaler (Snart tom). Typ. Men kan vara lite av varje.

Snor tråden.

Har en HP-skrivare jag varit helnöjd med.
Men sen installerade jag patroner med utgånget datum, fick en varning om att garantin inte gällde men tröck OK.
Nu skriver den ut som TS , blekt och randigt, provat nya patroner men samma resultat.

Provat programmen för att göra rent men hjälper inte, bara att kasta eller finns det något trix? :va

Canons patroner har väl ett chip som håller reda på bläcknivån. De billigaste piratpatronerna saknar chip så alltså borde de alltid varna för bläcknivå...

När det gäller strecket låter det som att det är skräp på patronen alt. något munstycke som kleggat igen.

Testa att kör skrivarens "rengöringsprogram". De flesta skrivare har ett sådant man kan köra om skrivaren stått ett tag.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt