Problem med ryggskydd

Vilka västar är bra att ha under ett skinnställ?

Kör själv med Halvarsson track och tycker de är suveränt tills de åker upp i nacken=det flyttar position=sitter fel.

Har samma skydd var likadant för mig i början tills jag kom på att det fanns fyra spänband vid midjan, brukar göra så att jag börjar spänna de 2 inre och sedan så spänner man de yttre och då sitter skyddet.

Har provat mindre men killarna på din mc och mcboden säger att de är för små skulle gärna ha en väst. Dock är problemet att jag kör till jobbet och har trott eller ej kostym under stället. Kan kanske ha västen under kavajen.

Skydd som man sätter in i jackan är inget att ha?

Din kostym måste vara skrynklig som ett dragspel om du först sätter ryggskydd utanpå och sen packar ner alltihopa i ett skinnställ :rofl

Angående det här med väst. Hur pass mycket varmare blir det på sommardagarna med väst jämfört med bara ryggskydd?

Angående det här med väst. Hur pass mycket varmare blir det på sommardagarna med väst jämfört med bara ryggskydd?

Är också nyfiken på detta!! Mitt ryggskydd jag har nu skulle "andas" enligt återförsäljaren men jag kunde lika gärna virat in ryggen i gladpack...

Blir antingen nytt ryggskydd eller en väst, vad blir minst varmt?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti